Nan SONG (CHN)

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1. Andrea Rika
        +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    29,497
    Reputation
    +3,405
    Location
    dall'Aluna

    Status
    Offline
    CITAZIONE
    Song carrying mantle for Chinese singles skaters
    Strong Grand Prix results make Beijing resident one of breakout stars of 2011-12 season

    By icenetwork.com

    VMnklyoP
    (12/21/2011) - If you ask Nan Song -- one of China's most promising young male skaters -- if he ever imagined he'd make it big, he would say no.
    But he didn't always feel that way. Since the age of 6, Song's path toward skating success was laid out for him. As a native of Qiqihar in China's frigid northern province of Heilongjiang, Song grew up skating in outdoor rinks.

    "I was always sick as a kid, so my parents thought skating would be a great way for me to stay healthy and get stronger," said the Trophée Eric Bompard silver medalist and Cup of China bronze medalist. "It came to me naturally because skating didn't feel like work -- I was just a kid playing on the ice."

    So when his parents asked him if he wanted to skate for a living, Song just smiled and nodded like a kid who just wanted to extend his playtime.

    "It wasn't until my awkward teens when I began to question if skating was my real passion," Song, 21, said. "I felt stagnant, and I wasn't improving as fast as my peers in other provinces, and I began to question my dedication to the sport -- if I had the potential to go big."

    After much nudging and encouragement from his coach and family members, Song gained his confidence back and has been working non-stop since. In November, Song dazzled the audience in Shanghai with a near-perfect free skate to "Hungarian Rhapsody," leading two quads and two triple Axels.

    "I was very surprised by my performance; it was the best I've ever done," said Song, who now trains daily and lives at the Beijing Capital Gymnasium in the western part of the city.

    He went on to shock himself with another stellar performance in Paris, putting him on the Grand Prix map, with the hope of making it to the 2012 Four Continents Championships in February. It's a rare jump for a skater who finished 22nd at the 2011 World Figure Skating Championships.

    After taking silver two years ago at the Junior Grand Prix Final and the world junior championships, Song's performances were disappointing last year: a 10th-place finish at Skate America and a ninth-place showing at Four Continents.

    Which is why this year has come as a pleasant surprise.

    "Last year's results compared with this year -- it has definitely been a big leap," Song said. "But I don't want to put too my pressure on myself. I just take each competition as it comes."

    Perhaps Song is more surprised than anyone about his own success. He credits his improvement to stronger jumps, which he hopes will make him a contender in the world ranks, ahead of Sochi in 2014.

    "A great performance is more than just jumps, so I'm still trying to work on my presentation and choreography," said Song, who, despite being perceived as introverted, has secured heartthrob status, attracting throngs of Chinese fans.

    Song, however, finds his new-found fame somewhat puzzling and endearing.

    "I love my fans, but I don't know where they get this notion that I am a shy person," Song said with a hearty laugh. "I'm a very chill person but can be intense when it comes to practice and focusing on improving my skating.

    A recent incident in Paris is perhaps more indicative of Song's character than how he has been portrayed by the media. After an exhausting performance at Trophée Bompard, Song fell asleep in his hotel room, only to forget about the awards ceremony. He finally made it to the arena after a judge came to the hotel room looking for him.

    "I don't know what I was thinking! Actually, sleep was the only thing on my mind after that performance," said Song, laughing. "I guess I can be forgetful at times, especially when jetlag is involved."

    With two strong competitions behind him, Song says he is now concentrating on improving his overall performance and confidence, hopefully putting him in the top five in the world.

    "Before the competition, I have to psyche myself out, remind myself that I am the best and I can do it," said Song. "Positive thinking and putting doubts aside definitely give me a boost of energy and confidence."

    As Chinese pairs skaters continue to dominate, Song says he sees potential in China to become a serious contender in singles skating as well. With the growing success of skaters like Song, that could very well happen.

    Traduzione:
    (2011/12/21) - Se chiedete canzone Nan - uno degli skater giovani più promettenti della Cina maschio - se avesse mai immaginato che avrebbe renderlo grande, avrebbe detto no.
    Ma non sempre si sentono così. Fin dall'età di 6, il percorso verso Canzone pattinaggio successo è stato predisposto per lui. Come nativo di Qiqihar in provincia gelido del nord della Cina di Heilongjiang, canzone cresciuto in piste di pattinaggio all'aperto.

    "Sono sempre stato malato come un bambino, così i miei genitori pensavano pattinaggio sarebbe un ottimo modo per me di rimanere in buona salute e diventare più forti", ha detto il Trophée Eric Bompard medaglia d'argento e la Coppa di Cina medaglia di bronzo. "E 'venuto da me naturalmente perché pattinaggio non ha voglia di lavorare - ero solo un bambino che gioca sul ghiaccio."

    Così, quando i suoi genitori gli chiesero se voleva pattinare per vivere, canzone semplicemente sorrise e annuì come un bambino che ha appena voluto estendere la sua autonomia.

    "E 'stato solo la mia adolescenza imbarazzante quando ho cominciato a mettere in discussione se pattinaggio era la mia vera passione," Song, 21, ha detto. "Mi sentivo stagnante, e non ero veloce come migliorare i miei coetanei in altre province, e ho cominciato a mettere in discussione la mia dedizione per lo sport - se avessi la possibilità di andare grande."

    Dopo molte gomitata e l'incoraggiamento dal suo allenatore e familiari, Song guadagnato la sua fiducia schiena e ha lavorato ininterrottamente da allora. Nel mese di novembre, Song abbagliato il pubblico a Shanghai con un quasi perfetto Skate libero di "Rapsodia ungherese", che porta due quad e due tripli Axel.

    "Sono rimasto molto sorpreso dalla mia prestazione, era la migliore che abbia mai fatto", ha detto Song, che si allena quotidianamente e vive oggi nella Capitale Beijing Gymnasium nella parte occidentale della città.

    Ha continuato a urti se stesso con un'altra performance stellari a Parigi, mettendolo sulla mappa Gran Premio, con la speranza di arrivare al 2012 Four Continents Championships nel mese di febbraio. E 'un salto raro per un pattinatore che ha chiuso 22 ai Mondiali 2011 Figure Skating Championships.

    Dopo la presa d'argento due anni fa al Gran Prix Junior finale e i campionati del mondo juniores, Song prestazioni sono state deludenti dello scorso anno: un decimo posto ottenuto a Skate America e un nono posto che mostra in quattro continenti.

    È per questo che quest'anno è venuto come una piacevole sorpresa.

    "I risultati dello scorso anno rispetto a quest'anno - è stato sicuramente un grande salto," Canzone detto. "Ma io non voglio mettere anche la mia pressione su me stesso. Ho appena prendere ogni gara come viene."

    Forse canzone è più sorpreso di tutti circa il proprio successo. Egli crediti suo miglioramento più forte salti, che spera farà di lui un concorrente tra le fila del mondo, davanti a Sochi nel 2014.

    "Una grande prestazione non è solo salti, quindi sto ancora cercando di lavorare sulla mia presentazione e coreografia", ha detto Song, che, pur essendo percepito come introverso, ha assicurato lo status rubacuori, attirando folle di fan cinesi.

    Canto, però, trova la sua ritrovata fama un po 'enigmatico e accattivante.

    "Amo i miei fans, ma non so dove prendere questo concetto che io sono una persona timida," Song ha detto con una risata. "Sono una persona molto freddo, ma può essere intenso quando si tratta di pratiche e di focalizzare per migliorare il mio pattinaggio.

    Un recente incidente a Parigi è forse più indicativa del carattere di Song da come è stato interpretato dai media. Dopo una performance estenuante al Trophée Bompard, Song si addormentò nella sua stanza d'albergo, solo per dimenticare la cerimonia di premiazione. Ha finalmente fatto l'arena dopo che un giudice è venuto a camera d'albergo a cercarlo.

    "Non so cosa pensavo! In realtà, il sonno era l'unica cosa nella mia mente dopo che le prestazioni", ha detto Song, ridendo. "Credo possa essere dimentico, a volte, soprattutto quando è coinvolto jet lag".

    Con due gare di forte dietro di lui, canzone dice che è ora concentrarsi sul migliorare le sue prestazioni complessive e la fiducia, si spera metterlo tra i primi cinque al mondo.

    "Prima della gara, devo psiche fuori me stesso, ricordare a me stesso che io sono il migliore e posso farlo", ha detto Song. "Positivo dubbi pensare e mettere da parte sicuramente mi danno una sferzata di energia e di fiducia".

    Come pattinatori cinesi coppie continuano a dominare, Song dice che vede potenziale in Cina per diventare un serio contendente nel pattinaggio single pure. Con il successo crescente di pattinatori come Song, che potrebbe benissimo succedere.
     
    Top
    .
31 replies since 8/11/2011, 21:27   405 views
  Share  
.