HARNASKO Alina (BLR)

« Older   Newer »
 
  Share  
.
  1.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    European Championships Varna 2021
    Le foto senza crediti sono di European Gymnastics


    harn10 harn11 harn13 harn14 harn15 harn16 harn17 harn18 harn10 harn11 harn6 harn6-2 harn7 harn7-2 harn8 harn5 harn1 harn2 harn3 harn4 harn5 harn6 harnasko-varna1



    harn1 harn6 harn8 harn9 harn2 harn4 harn1 harn4-2 harn5-2 harn1-2 harn3 harn-varna1 harn2


    harn10 harn15 harn16 harn5 harn2 harn3 harn4 harn5 harn6 harn7



    harn7 harn12 harn13 harn14 harn4 harn2 harn1 harn2 harn3 harn4 harn5 harn6 harn7



    FINALS
    harn1 harn8-2 harn9 harn8 harn9

    Edited by Elettra_dancer - 8/10/2021, 00:25
     
    Top
    .
  2.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    WCC Minsk 2021

    harn harn10 harn11 harn12 harn13 harn14 harn15 harn8 harn9

    harn4 harn10 harn-minsk1 harn2 harn3 harn4 harn5 harn6 harn7

    harn2 harn6 harn8

    harn3 harn5 harn1 harn7 harn9

    Edited by Elettra_dancer - 17/10/2021, 02:07
     
    Top
    .
  3.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Gp Israel 2021 - ARGENTO AA








    FINALS
    BRONZO ce


    ARGENTO pa


    ARGENTO cv


    ARGENTO na
     
    Top
    .
  4.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Gp Israel 2021

    harn4 harn7 harn1 harn2 harn3 harn5 harn6
     
    Top
    .
  5.     +1   +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Olympic Games Tokyo 2020 - INDIVIDUAL AA QUAL










    Immagineok








    Alina dal suo instagram: "Nel 2019 è stato un grande sogno 🤞🏻
    Ma….
    Nel 2021 è realtà 🥉🥳
    Grazie a tutti per il vostro supporto) ❤️
    Non mi rendo ancora conto di nulla, ma è follemente bello 😅
    non sarò prolissa….
    Partiti per la cerimonia di chiusura👋🏻🎉"
    Fonte


    CITAZIONE
    In 2019 it was a big dream 🤞🏻
    But….
    In 2021 it's reality 🥉🥳
    Thank you all for your support) ❤️
    I don’t realize anything yet, but it’s insanely nice 😅
    I will not be verbose….
    Left for the closing ceremony👋🏻🎉

    jpg




    Intervista in zona mista
    Fonte

    Congratulazioni! Come ci si sente ad avere la medaglia di bronzo al collo?
    Non so come mi sento, non sono molto contenta della mia prestazione di oggi. Devo lavorare, riparare i miei errori per Parigi.

    Ti aspettavi di prendere una medaglia e quali erano i tuoi pensieri prima della quarta rotazione?
    Ad essere sincera, non ho pensato alla mia routine, non ho pensato ai punteggi, non pensavo di poter ottenere una medaglia. Insieme a me gareggiavano le più forti: le sorelle Averina, Linoy e altre che sono salite sul podio molte volte, ma Arina ha commesso un errore ed è così che ho preso una medaglia, sono stata più forte e non potevo crederci! E ancora non posso!

    A chi vorresti dedicare questa medaglia?
    Ancora non lo so, ma voglio ringraziare la mia famiglia e i miei amici, tutti quelli che sono con me nella vita. Voglio davvero ringraziare i miei allenatori, Irina Leparskaya capo allenatore, il mio allenatore personale e tutti coloro che sono dietro di noi, che non sono qui ora e sono rimasti in Bielorussia. Sono molto grata a tutti. Questo è il risultato della nostra squadra. Amo tutti così tanto.




    CITAZIONE
    Congratulations! How does it feel to have the bronze medal at your neck?
    I don't know how do I feel, I am not so happy with my performance today. I have to work, to fix my mistakes for Paris.

    Did you expect to take a medal and what were your thoughts before the 4th rotation?
    To be honest, I didn't think about my routine, I didn't think about scores, I didn't think that I could get a medal. Along me competed the strongest. Averina sisters, Linoy and others who were on the podium many times, but Arina made a mistake and that's how I took a medal, I was stronger and I couldn't believe that! And still I can't!

    At who would you like to dedicate this medal?
    I still don't know, but I want to thank my family and friends, everyone who is with me in life. I want really to thank my coaches, Irina Leparskaya the head coach, my personal coach and everyone who is behind us, who is not here now and stayed in Belarus. I am very thankful to everyone. This is our team achievement . I love everyone so much.


    Edited by Elettra_dancer - 3/1/2022, 18:39
     
    Top
    .
  6.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Altre interviste!

    Alina Harnasko: c'è molto lavoro dietro a questa medaglia

    photo-by-NOC-Belarus

    NOC-belarus2 NOC-belarus3



    14.08.2021
    Fonte
    Photo credits: NOC Belarus

    Le Olimpiadi sono diventate l'inizio di maggior successo nella carriera di Alina Harnasko. La ginnasta ventenne ha vinto una medaglia di bronzo a Tokyo. L'atleta ha raccontato al servizio stampa BAG le emozioni, i progetti e i sogni olimpici.

    "In generale, le emozioni sono travolgenti, sono stati i miei primi Giochi Olimpici nella mia vita - e subito una medaglia. Grazie a tutti per la calorosa accoglienza e il supporto. Si è sentito anche se gareggiavamo a tribune vuote. Ci siamo abituati a questo, è stato abbastanza tranquillo esibirsi."

    Ti aspettavi di tornare a casa con una medaglia olimpica?
    "C'è tanto lavoro, infortuni, recupero dietro questa medaglia. Ai Giochi Olimpici molto è deciso da nervi saldi e stabilità. E l'ultimo attrezzo, il nastro, come dice Irina Leparskaya, fa la concorrenza. Il nastro ha deciso molto. Ho sbagliato, c'è del lavoro da fare. In generale, non conoscevo i risultati dei miei rivali, ma sono uscita per esibirmi, fare quello che potevo, quello che alleno da quasi 5 anni. E mi ha aiutato. Più tardi, seduta nella zona "kiss & cry", ho scoperto quanto avevo bisogno di ottenere prima della medaglia e del voto che alla fine ha portato il bronzo olimpico."

    Hai festeggiato il tuo ventesimo compleanno a Tokyo ...
    "Sì, infatti, il mio compleanno ha avuto luogo alle Olimpiadi. Non ho vissuto in previsione del mio compleanno, ero molto impegnata, prima di tutto, a prepararmi per la competizione. Ebbene, il bronzo olimpico è stato un grande regalo per me."

    La squadra ha trascorso una settimana prima delle Olimpiadi e pochi giorni dopo i Giochi nella città di Shiroishi. Cosa puoi dire di queste commissioni?
    "Avevamo dei limiti: sia prima che dopo i Giochi Olimpici. Potevamo allenarci e stare in albergo, alla squadra era riservato un intero piano, eravamo isolate, vivevamo in una specie di capsula. C'era l'opportunità di acclimatarsi, adattarsi a condizioni insolite. In Giappone abbiamo molti amici, conoscenti, ci hanno augurato successo. Sfortunatamente, non abbiamo nemmeno potuto vedere gli spettatori giapponesi sugli spalti durante le Olimpiadi, ma abbiamo sentito il loro sostegno."

    Cosa possiamo aspettarci dal vlog olimpico di Alina Harnasko?
    "Non pubblicizzo troppo i miei video, li faccio per me stessa, per i i fan. I vlog sono i dietro le quinte, ma non svelo tutti i segreti. Sono estremamente contenta che questo venga notato e apprezzato."

    Le tue emozioni oggi sono diverse da quelle del giorno del successo olimpico
    "In generale, le emozioni sono incomprensibili, ma, forse, più calme. La cosa principale è che c'è un risultato. Conosco i miei errori, continuerò a lavorare. Ora ci sarà un breve riposo, e poi, a fine ottobre, il mondiale. Bisogna prepararsi ..."



    CITAZIONE
    Alina Harnasko: there is a lot of work behind this medal

    The Olympics became the most successful start in the career of Alina Harnasko. The 20-year-old gymnast won a bronze medal in Tokyo. The athlete told about the Olympic emotions, plans and dreams to the BAG press service.

    In general, emotions are overwhelming, it was my first Olympic Games in my life - and immediately a medal. Thank you all for the warm welcome and support. It was felt even though we were competing in empty stands. We got used to this, it was quite calm to perform.

    Did you expect to return home with an Olympic medal?
    There is a lot of work, injuries, recovery behind this medal. At the Olympic Games, a lot is decided by strong nerves and stability. And it is the last type, the tape, as Irina Leparskaya says, makes the competition. The tape decided a lot. I made a mistake, there is work to do. In general, I did not know the results of my rivals, but just went out to perform, do what I can, what I have been coaching for almost 5 years. And it helped me. Later, sitting in the “kiss and cry” zone, I found out how much I needed to get before the medal and the grade that eventually brought Olympic bronze.

    You met your 20th birthday in Tokyo ...
    Yes, indeed, my anniversary took place at the Olympics. I did not live in anticipation of my birthday, I was very busy, first of all, preparing for the competition. Well, the bronze Olympic medal was a great gift for me.

    The team spent a week before the Olympics and a few days after the Games in the city of Shiroishi. What can you say about these fees?
    We had limitations: both before the Olympic Games and after. We could train and spend time in a hotel, a whole floor was allocated to the team, we were isolated, we lived in a kind of capsule. There was an opportunity to acclimatize, adapt to unusual conditions. In Japan, we have a lot of friends, acquaintances, they wished us success. Unfortunately, we could not even see Japanese spectators in the stands during the Olympics, but we felt their support.

    What can we expect from Alina Harnasko's Olympic vlog?
    I do not advertise my videos too much, I do it for myself, fans, fans. The vlogs are behind the scenes, but I don't reveal all the secrets. I am extremely pleased that this is noticed and appreciated.

    Are your emotions today different from those that were on the day of the Olympic success
    In general, emotions are incomprehensible, but, perhaps, more calm. The main thing is that there is a result. I know my mistakes, I will continue to work. Now there will be a short rest, and then, at the end of October, the world championship. Getting ready ...


    Edited by Elettra_dancer - 14/8/2021, 00:57
     
    Top
    .
  7.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Olympic Games Tokyo 2020 - INDIVIDUAL AA QUAL
    Le foto senza crediti sono di FIG

    harn7 harn8 harn29 harn30 harn14 harn21 harn28 harn31 harn13


    harn3 harn9 harn4 harn5 harn6 harn39 harn40 harn20 harn10 harn11 harn12 harn13 harn10 harn2 harn8 harn9 harn21 harn22

    harn17 harn18 harn2

    hanr37 harn34 harn35 harn36 harn38 harn23 harn24 harn26 harn1 harn6 harn7 harn25 harn27 harn32 harn3 harn4 harn5

    Edited by Elettra_dancer - 18/8/2021, 00:00
     
    Top
    .
  8.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Olympic Games Tokyo 2020 - INDIVIDUAL AA FINAL - Medaglia di BRONZO!!!
    Le foto senza crediti sono di FIG


    harn15 harn16 harn17 harn18 harn19 harn20 harn23 harn24 harn25 harn26 harn27 harn1 harn14



    :flowers2.gif: :flowers2.gif: :flowers2.gif:
    jpg harnasko jpg jpg jpg jpg jpg

    Edited by Elettra_dancer - 20/8/2021, 01:17
     
    Top
    .
  9.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Liga Iberdrola 2021



     
    Top
    .
  10.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Harnasko espande gli orizzonti con l'avvicinarsi dei Mondiali di Ginnastica Ritmica

    07/10/2021
    Fonte

    imago0046498040s



    Alina Harnasko (BLR) non ha ancora finito, anzi. La nuova medaglia di bronzo olimpica ha gli occhi fissi su altri premi ai prossimi Campionati mondiali di ginnastica ritmica 2021 a Kitakyushu.

    "Ho gli obiettivi più alti, perché non ho ancora titoli mondiali", ha detto questa settimana.

    A meno di tre mesi di distanza dai Giochi di Tokyo, le migliori ginnaste del mondo stanno tornando nell'arcipelago giapponese per la 38° edizione dei Campionati Mondiali di Ginnastica Ritmica, che si svolgeranno dal 27 al 31 ottobre nell'isola meridionale giapponese di Kitakyushu.
    Sarà il terzo viaggio di Harnasko ai Mondiali in quattro anni, ma il primo in cui gareggerà come medagliata olimpica.

    Nata il 9 agosto 2001 a Minsk, Harnasko ha fatto il suo debutto internazionale come parte del gruppo bielorusso junior prima che il suo notevole potenziale la spingesse sotto i riflettori individuali. Ha vinto il titolo della serie FIG World Cup con il nastro nel 2017, il suo primo anno nel circuito senior, ed è stata una parte importante del bronzo a squadre della Bielorussia ai Campionati del mondo 2019 a Baku.

    Harnasko era quarta in qualifica alle Olimpiadi, ma un errore di Arina Averina al nastro in finale le ha offerto l'opportunità di passare alla posizione di medaglia. Un'elegante routine del nastro che inizia con un giro penché in cui fa roteare il nastro con le dita dei piedi per conquistare il bronzo, la prima medaglia olimpica della Bielorussia nella ginnastica ritmica dal 2012.

    “Il 2020 ci ha insegnato ad esibirci senza pubblico ed ero molto calma; ero come in allenamento", ha osservato. "Mi sono giusto sintonizzata per lavorare e non ho pensato al risultato."

    Come uno dei sette atleti bielorussi vincitori di medaglie a Tokyo, Harnasko è tornata a casa da eroe. "Sono stata accolta da tutti gli allenatori, ginnaste, parenti e tanta televisione", ha detto."Sono stata molto contenta di come mi hanno incontrato nel paese e sono incredibilmente felice che tutto abbia funzionato."

    Una vacanza di nove giorni in Turchia l'ha rivitalizzata ed è tornata rapidamente ad allenarsi sotto la guida dell'allenatrice della nazionale, Irina Leparskaya. “Mi sono riposata bene, mi sono abbronzata e ho ricominciato a lavorare!” ha detto. "L'anno è stato piuttosto difficile - ci sono state molte gare e stress - ma abbiamo ancora la forza."

    La collezione di riconoscimenti di Harnasko comprende anche sette medaglie ai Campionati Europei, anche se, come è pronta a sottolineare, non ci sono ancora ori. A Kitakyushu eseguirà i suoi programmi olimpici, anche se non vede l'ora di creare nuove routine per il 2022, quando entrerà in vigore il nuovo codice di ginnastica ritmica.

    "Sono interessata a provare le nuove regole della ginnastica", ha detto. “Voglio fissare nuovi obiettivi e raggiungerli.”




    CITAZIONE
    Harnasko expanding horizons as Rhythmic Gymnastics Worlds approach

    07/10/2021

    Alina Harnasko (BLR) is not done yet — quite the contrary. The newly minted Olympic bronze medallist has her eyes fixed on more prizes at the upcoming Aeon Rhythmic Gymnastics World Championships 2021 in Kitakyushu.

    “I have the highest goals, because I have no World Championship titles yet,” she said this week.

    Less than three months removed from the Tokyo Games, the best gymnasts in the world are returning to the Japanese archipelago for the 38th edition of the Rhythmic Gymnastics World Championships, which will unfold 27-31 October on the southern Japanese island of Kyushu.
    It will be Harnasko’s third trip to the World Championships in four years, but the first where she will compete as an Olympic medallist.

    Born 9 August 2001 in Minsk, Harnasko made her international debut as part of the junior Belarusian Group before her remarkable potential propelled her into the individual spotlight. She won the FIG World Cup series title with the Ribbon in 2017, her first year on the senior circuit, and was a big part of Belarus’s team bronze at the 2019 World Championships in Baku (AZE).

    Harnasko was fourth in qualification at the Olympics, but a mistake with the Ribbon by Arina Averina (RGF) in the final presented an opportunity for her to move into medal position. An elegant Ribbon routine beginning with a penché pivot in which she twirls the ribbon with her toes clinched the bronze, Belarus’s first Olympic medal in Rhythmic Gymnastics since 2012.

    “2020 taught us to perform without an audience, and I was very calm; it was like in training,” she remarked. “I just tuned in to work and did not think about the result.”

    As one of seven Belarusian athletes to medal in Tokyo, Harnasko returned home a hero. “I was met by all the coaches, gymnasts, relatives, and so much television,” she said. “I was very pleased how they met me in the country and I am incredibly glad that everything worked out.”

    A nine-day vacation in Turkey re-energised her, and she quickly returned to training under national team coach Irina Leparskaya. “I rested well, got tanned and started working again!” she said. “The year was quite difficult - there were a lot of competitions and stress - but we still have strength.”

    Harnasko’s collection of accolades also includes seven European Championship medals, though as she is quick to point out, no golds — yet. In Kitakyushu she will perform her Olympic programmes, though she is already looking forward to creating new routines for 2022, when the new Rhythmic Gymnastics Code of Points will take effect.

    “I’m interested in trying the new rules in Gymnastics,” she said. “I want to set new goals and achieve them.”

    DAJE TUTTA ALINA!!! :clap:
    :jump:
     
    Top
    .
  11.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    World Championships Kitakyushu 2021 - AA QUAL









    Edited by Elettra_dancer - 3/11/2021, 00:37
     
    Top
    .
  12.     +1   +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    World Championships Kitakyushu 2021 - APPARATUS FINAL


    RIBBON FINAL - ORO

    “E' irreale ma è vero. Sono più che felice. So quanto mi sono spinta lontano per conquistare questo risultato" ha detto Harnasko, scoppiata in lacrime dopo aver sentito l'inno bielorusso suonare alla cerimonia di premiazione. "Erano lacrime di gioia" ha spiegato. Fonte
     
    Top
    .
  13.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    World Championships Kitakyushu 2021
    Le foto senza crediti sono di PICSPORT

    harn4 harn5 harn6 harn3 harn24


    harn25 harn26 harn27 harn28 harn29 harn30 harn15 harn16 harn17 harn2 harn1 harn12


    harn11 harn13 harn8 harn-f1 harn-f1-2


    harn9 harn7 harn20 harn21 harn22 harn23 harn18 harn19 harn10 harn14 harn-by-PICSPORT1


    By FIG
    harn2

    Edited by Elettra_dancer - 15/11/2021, 00:05
     
    Top
    .
  14.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Liga Iberdrola 2021
    Foto Credits to Quique Reig for RFEG

    harnasko1 harnasko2 harnasko3 harnasko4 harnasko5 harnasko6

    harnasko7 harnasko8 harnasko9
     
    Top
    .
  15.     +1   -1
     
    .
    Avatar

    Group
    Admin
    Posts
    35,775
    Reputation
    +1,257

    Status
    Online
    Alina Harnasko è una ginnasta talentuosa e promettente

    Fonte
    31.12.2021
    By Sergey KANASHITS
    Photo: Alexander KULEVSKY , Vitaly PIVOVARCHIK

    jpg




    Un anno fa, si parlava di Alina Harnasko come di una ginnasta talentuosa e promettente, ma non prevedevano un rapido successo clamoroso. Gli esperti hanno alzato gli occhi al cielo e hanno ipotizzato successo a lungo termine, forse un giorno nel prossimo ciclo olimpico, Alina sarà in grado di sorprendere il mondo dello sport, ma certamente non ai Giochi del 2020. Lì, dicono, anche senza Harnasko ci sarà poco spazio sul podio: tutti i sedili sono dipinti, Dina e Arina Averina dalla Russia, Linoy Ashram da Israele. È improbabile che qualcuna di loro decida di trasferirsi e fare spazio alla giovane bielorussa. Sì, l'uomo propone e Dio dispone - tutto si è rivelato per noi in un modo assolutamente sorprendente.

    Fuori dalla finestra c'è l'inizio di un nuovo ciclo olimpico, il cui apogeo sarà Parigi 2024. Alina ed io siamo seduti nella spaziosa e confortevole sala del Palazzo di Ginnastica Ritmica, parlando e ridendo. L'anima è buona. In apparenza, è rimasta la stessa: una ragazza dolce, spontanea e affascinante, ma qualcosa è cambiato, invisibilmente, nella medaglia di bronzo di Tokyo e nella nuova campionessa. Lei stessa non lo nasconde, dice direttamente: "- Posso sicuramente dire che anche in primavera ero una persona completamente diversa. E anche una ginnasta diversa, ovviamente. Le nostre stagioni sono sempre impegnative, ma questa si è rivelata particolarmente combattuta: all'inizio dell'estate - il Campionato Europeo, alla fine - le Olimpiadi, in autunno - il Campionato del Mondo". E tra di essi è persino riuscita a scivolare in una vacanza - è volata a riposare sul mare.


    Lo sport è importante


    - "Sai, la pandemia che ha colpito il mondo l'anno scorso, con tutte le sue severe restrizioni, è andata anche a mio vantaggio. Perché mi stavo appena riprendendo da un infortunio, ci sono stati alti e bassi e la pandemia ci ha rinchiuse nel Palazzo della Ginnastica Ritmica, dove vivevamo e lavoravamo 24 ore su 24, 7 giorni su 7. Ciò ha permesso di migliorare significativamente il livello di prestazione fisica, recuperare ed eliminare gli errori.
    E il campionato europeo estivo, in cui abbiamo vinto medaglie, ha dimostrato che il tempo non è stato sprecato: tutto è andato a buon fine e questo ha instillato fiducia."

    - Se in primavera ti avessero detto che la stagione sarebbe stata così fortunata per te, ci avresti creduto?
    - "Probabilmente no. E ti avrei chiesto di non indovinare nulla - era in corso un lavoro molto duro. In primavera, non ero ancora pronta per un tale finale. Ma ora posso dire con sicurezza: wow, è stato fantastico!"

    - Dimmi onestamente: ti aspettavi una tale agilità da te ai Mondiali? L'oro al nastro è una storia incredibilmente interessante!
    - "Prima del torneo, non ho fatto alcun pronostico, perché il giorno prima avevo avuto il coronavirus nel momento sbagliato. Mancavano due settimane al mio volo per il Giappone e il mio test è risultato positivo. Orrore! Tuttavia, tre giorni dopo mi sono sentita meglio e ho deciso di non rinunciare a nulla. Ho detto: voglio andare alla Coppa del Mondo! Sarò in forma! Niente panico! E ho continuato ad allenarmi a casa il più possibile. Ho inviato video alle allenatrici ogni giorno. Sono tornata in palestra 9 giorni prima dell'inizio. Sono contenta che alla fine tutto sia andato alla grande."

    - Hai sentito un atteggiamento diverso nei tuoi confronti dopo queste vittorie?
    - "È difficile da dire. Preferirei sottolineare la fiducia in me stessa, che è salita alle stelle in un anno."

    - Quando sei salita sul podio olimpico, a cosa hai pensato?
    - "Un'intera gamma di emozioni! Non poteva essere altrimenti, perché era stata fatta una mole di lavoro enorme.
    Ci siamo prefissate obiettivi alti, ma la medaglia era ancora da qualche parte inaspettata. Inizialmente, sembrava che tutti i posti sul podio fossero già stati presi - questo è vero. Probabilmente, era davvero possibile aspettarsi solo l'errore di qualcuno, anche se durante la competizione non mi sono apparsi in testa pensieri e calcoli del genere. Ero completamente concentrata sulla mia prestazione: sono uscita e ho fatto quello che ero in grado di fare. Tutto il resto è stato distribuito da solo."

    - Indica tre parole che puoi usare per descrivere la tua condizione al momento del trionfo olimpico.
    - "Stupore. Shock. Felicità. E un po' di lacrime."

    - Piangi spesso?
    - "Succede. E a volte non tutto funziona in allenamento. Ed è solo l'umore. E il tempo. Ma cerco di non mostrare le mie lacrime in pubblico."

    - Se queste non sono lacrime di gioia, come ai Mondiali.
    - "Come potevo non scoppiare a piangere in quel momento, quando due settimane fa ero a casa con la pancia in su con la nausea e non potevo nemmeno sognare una medaglia d'oro del mondiale?"

    - Lo sapevi che Larisa Lukyanenko ha vinto l'oro ai campionati mondiali di ginnastica ritmica per l'ultima volta prima di te tra le donne bielorusse, ed è stato 25 anni fa?
    - "No, no, me l'hanno detto solo dopo. Non lo nasconderò: è stato molto piacevole."


    Affari mentali


    - "Incontra Puma!" - Alina accarezza dolcemente un cane liscio e nero, e lui la guarda negli occhi con lealtà e gratitudine. - "È una femmina, un carlino. Il mio più grande amico e talismano. Onorato, titolato: i suoi genitori sono campioni. E ha solo un anno. Puma vive sempre in casa, ma oggi l'ho portata in palestra per un giorno. Certo, qui non c'è posto per gli animali domestici, e questo è proibito, ma Irina Yuryevna Leparskaya ha fatto un'eccezione, perché anche lei si è innamorata di Puma e le ha permesso di venire qui a volte."

    - Perché hai scelto questa razza in particolare?
    - "Penso che i carlini siano i più gentili, mi piacciono davvero molto. E' affascinante e molto leale. Da bambina avevo già un carlino, quindi ora ho scelto questa razza."

    - E ho davvero pensato che fosse tutta una questione di magia della famosa amante dei cani Lyubov Cherkashina...
    - "So che lei ama i carlini non meno di me, ne ha parecchi in casa! Certo, stiamo discutendo dei nostri animali domestici, condividiamo anche i vestiti per i cani tra noi. È semplicemente impossibile non amarli, sono così carini!£

    - Vivi ancora con i tuoi genitori fuori città?
    - "Non più, ci vado solo nei fine settimana. È nella zona di Staek. Ma prima, viaggiavo davvero costantemente a Minsk, andata e ritorno. Al mattino, mia madre accompagnava mio fratello a scuola e me all'allenamento. Mi riprendeva la sera. Era sempre necessario alzarsi molto presto e tornare di conseguenza tardi.
    Quando il meraviglioso Palazzo della Ginnastica Ritmica ha aperto le porte, mi sono trasferita qui. Tutte le condizioni ideali sono state create qui - molto comode e pratiche: controllo, disciplina, allenamento, cibo, riposo ..."

    - Qual è il tuo periodo dell'anno preferito?
    - "L' estate. Amo il caldo. E il mio compleanno, che è il 9 agosto."

    - Ma che dire dell'autunno? Il momento più romantico!
    - "Piuttosto deprimente."

    - Ti piace la poesia?
    - "Certo, la adoro - è molto bella. Da bambina, probabilmente ho anche provato a comporre qualcosa da sola. In generale, a questo proposito, ero molto versatile: cantavo nel coro e suonavo il pianoforte..."

    - Che tipo di musica ti interessa?
    - "La musica mi circonda tutto l'anno - durante gli allenamenti, le esibizioni ... Succede che mi annoio e voglio stare in silenzio, ma in generale ascolto stili e direzioni completamente diversi. Dipende dall'umore. Spesso, a proposito, canto mentre guido!"

    - Guidi da molto tempo? Hai solo 20 anni...
    - "Presto sarà un anno. Questo è un ottimo aiuto, altrimenti dovresti spendere una fortuna per i taxi! Sai, nella pausa tra gli allenamenti mattutini e serali, ho spesso piani grandiosi e ho bisogno di tempo per mettere in atto tutto."

    - Ha iniziato a funzionare subito, non avevi paura del traffico intenso?
    - "Ho scelto molto bene il tempo per allenarmi - durante una pandemia. Ho avuto l'opportunità di studiare le regole e la pratica, quindi ho superato tutti gli esami la prima volta, sia di teoria che di pratica. E la corsa? No, non fa paura: si è seduta - e avanti".

    - Ho sentito che ti piace disegnare. E in qualche modo ti ha aiutato alle Olimpiadi di Tokyo.
    - "Ai Giochi c'erano rigide restrizioni covid, agli atleti non era permesso andare da nessuna parte. Pertanto, ho portato con me 70 pennarelli ai Giochi. Siamo arrivati ​​presto - ci stavamo preparando in un'altra prefettura del Giappone. E mentre erano in corso i preparativi, ho deciso di organizzare una staffetta artistica in 10 giorni - per disegnare i talismani degli ultimi dieci Giochi estivi. È stato un buon rilassamento dopo una giornata di allenamento. E così è successo, tra l'altro, che l'ultima mascotte che ho dipinto è stata quella di Seoul-1988, dove la mia allenatrice Marina Vikentievna Lobach è diventata campionessa olimpica. Non è un segno?
    A proposito, la mia maschera protettiva a Tokyo raffigura la mascotte dei Giochi del 2020 - questo è anche il mio disegno esclusivo, nessun altro lo aveva.
    E ai Campionati del mondo, tra l'altro, ho anche presentato i miei lavori in modo simile: ho disegnato il Monte Fujiyama, Sakura e Irina Yurievna - "buslika"."

    - In quale epoca ti piacerebbe vivere?
    - "Oltre a quella attuale? Non lo so... Nell'età della pietra! (Ride.) È difficile per me giudicare: non guardo molto al passato, e i miei genitori hanno raccontato di recente che avevano molto da affrontare. Sì, e Irina Yuryevna ha detto che prima i tempi non erano di zucchero. Quindi mi piace il qui e ora - è un momento meraviglioso."

    - E in quale paese?
    - "Solo in Bielorussia! Esclusivamente. Amo viaggiare, scoprire nuovi paesi, immergermi nelle impressioni. Ma poi sono attratta invariabilmente verso la Patria. Casa. Non considero nemmeno l'opzione di andarmene da qualche parte per sempre."



    La pressione importa



    - "Dopo i Mondiali, ho preso tre giorni di ferie, una specie di mini vacanza. In generale, sono stati sufficienti per riposarsi: non c'è tempo per rilassarsi ora. È tempo di elaborare un nuovo programma, preparare esercizi."

    - Come hai trascorso questi tre giorni felici?
    - "Mi sono dedicata al mio restauro. Fisico e morale. Ho lasciato la città per un centro ricreativo. Molte persone in campagna vogliono vedermi e sentirmi adesso, è bello, ma a volte è necessario un regime di silenzio."

    - Il prossimo ciclo olimpico di ginnastica ritmica, come una nuova stagione di teatro, è il tempo delle anteprime. Ti stai preparando a sorprendere?
    - "Stiamo lavorando. Ora stanno arrivando cambiamenti nelle regole della ginnastica ritmica, quindi è necessario cambiare tutti e quattro gli esercizi. Prima di allora, c'era una propensione verso la complessità, una valutazione aperta: potevi aggiungere, reclutare, reclutare tutto quello che puoi. Le restrizioni attendono ora. Bene, e altri punti specifici. Penseremo, studieremo, proveremo."

    - In che modo tutte queste innovazioni ti influenzeranno personalmente?
    - "Non lo so, nel mentre mi piace tutto. Ci sono idee, c'è musica per nuovi programmi. Personalizzeremo."

    - Quanto tempo ci vuole di solito per creare un esercizio dalla A alla Z?
    - "Si prende una composizione musicale, si inventa un'immagine, si inventano degli elementi... Qui la domanda va posta diversamente: non quanto tempo occorre, ma quanto tempo si ha! Procediamo da questo. Una nuova stagione inizierà tra la fine di gennaio e l'inizio di febbraio. Terremo il passo."

    - E di nuovo in battaglia, sogni solo la pace! Ti stanchi di questo correre in giro, dai voli costanti?
    - "Questa è parte integrante della mia vita. E durante la pandemia, paradossalmente, abbiamo iniziato a volare ancora di più: è difficile fare rotte, ci sono più trasferimenti. Spesso devi pernottare negli hotel dell'aeroporto. Ad esempio, siamo volati in Giappone per il Campionato del Mondo in due giorni. Al ritorno, anche. Tempo sprecato."

    - Fortemente fastidioso?
    - "Specialmente quando stai andando a una competizione. Devi monitorare il corpo molto da vicino, perché le gambe, ad esempio, si gonfiano molto. E devi recuperare letteralmente durante la notte. Il ritorno è più semplice, c'è un solo pensiero: sbrigati a tornare casa!"

    - Ricordi il primo incontro con la tua mentore Marina Lobach?
    - "Ammetto che mi ha vista prima di quanto io abbia visto lei, - stiamo guardando le ragazze intensamente. E la mia storia è questa: sono diventata la ginnasta più giovane che ha preso parte al torneo per i premi di Marina Vikentievna. All'epoca stavo facendo un tipo di programma e, riassumendo, sono stata individuata come promettente. Mi hanno regalato una coppa enorme, non sapevo come portarla, avevo paura di lasciarla cadere. E avevo paura di guardare negli occhi la campionessa olimpica. Avevo 8 anni. E ai 10 sono arrivata da lei per allenarmi. Ecco da quanto mi tollera già!" (Ride.)

    - E come hai conosciuto Irina Leparskaya?
    - "Quando mi ha notata e segnata, non lo so, ma il primo viaggio sotto la direzione di Irina Yuryevna all'inizio internazionale è avvenuto quando avevo 13 anni."

    - Hai paura di lei?
    - "Non più. Anche se ... Qui devi guardare l'umore. (Ride.)"

    - Ci sono ginnaste i cui modi e stile ti piacciono particolarmente?
    - "Non ho mai creato idoli per me stessa, ho sempre voluto essere un individuo a parte. Adesso cerco di essere uguale alla mia allenatrice. Sia nella vita che nello sport."

    - Hai visto la registrazione della performance vittoriosa di Marina Lobach ai Giochi del 1988?
    - "Certamente! Ho anche provato a ripeterla! In uno dei suoi tornei allo spettacolo di gala, mi è stato offerto di realizzare quel programma, in sincronia con la visualizzazione sul grande schermo. C'era un massimo di una settimana e mezza per prepararsi. Ho cucito i body come i suoi, ho imparato l'esercizio a memoria - provato dopo l'allenamento. Di conseguenza, siamo persino riuscite a sincronizzarci, ma non l'ho eseguito senza errori. Francamente, ero molto arrabbiata allora: l'ideale non ha funzionato. Ma mi ha confortato il fatto che Marina Vikentievna stesse preparando il programma da diversi anni e volevo ripeterlo tra una settimana."

    - Il nastro è il tuo attrezzo preferito?
    - "Di solito me lo chiedono in modo diverso: qual è il tuo rapporto con il nastro? Perché il nastro è la cosa più difficile ... Ho smesso di rispondere a queste domande, perché amo tutti gli attrezzi, sono amica di tutti, tutti mi ascoltano, capiscono e possono essere offesi. E abbiamo lavorato con il nastro, stiamo lavorando e continueremo a lavorare molto di più, perché è insidioso, come una volpe. Molto dipende da questo esercizio e, come dice Irina Yuryevna, il nastro fa la concorrenza! Questo è davvero il caso."

    - Hai programmi per Parigi 2024? Sarebbe fantastico se tu e Anastasia Salos riusciste a scalare il podio, questo non è mai successo nella storia!
    - "Non ci pensiamo, ma possiamo sognare. Dirò questo: abbiamo sempre obiettivi massimi."





    CITAZIONE
    Alina Gornosko is a talented and promising gymnast

    A year ago, Alina Gornosko was spoken of as a talented and promising gymnast, but they did not predict a quick resounding success. Experts thoughtfully rolled their eyes and speculated at length that, they say, maybe someday in the next Olympic cycle, Alina will be able to surprise the sports world, but certainly not at the 2020 Games. There, they say, even without Gornosko it will be cramped on the pedestal - all the seats are painted: Dina and Arina Averina from Russia, Lina Ashram from Israel. It is unlikely that any of them will decide to move over and make room for the young Belarusian. Yes, only man proposes, and God disposes - everything turned out in an absolutely amazing way for us.

    Outside the window is the beginning of a new Olympic cycle, the apogee of which will be Paris 2024. Alina and I are sitting in the spacious and comfortable hall of the Rhythmic Gymnastics Palace, talking and laughing. The soul is good. In appearance, she remained the same - a sweet and spontaneous, charming girl, but something has invisibly changed in the bronze medalist of Tokyo and the newly-made world champion. She herself does not hide this, she says directly: - I can definitely say that even in the spring I was a completely different person. And a gymnast, of course, too. Our seasons are always busy, but this one turned out to be especially tight: at the beginning of summer - the European Championship, at the end - the Olympics, in the fall - the World Championship. And between them even managed to slip a vacation - flew to rest on the sea.


    Sports matters


    - You know, the pandemic that hit the world last year, with all its severe restrictions, even went to my advantage. Because I was just recovering from an injury, there were ups and downs, and the pandemic locked us in the Rhythmic Gymnastics Palace, where we lived and worked 24/7. This made it possible to significantly improve the level of exercise performance, recover, and eliminate errors.

    And the summer European championship, at which they took medals, showed that the time was not wasted - everything turned out cool, and this instilled confidence.

    - If in the spring you were told that the season would be so successful for you, would you believe it?
    - Probably not. And I would ask you not to guess anything - a very hard work was going on. In the spring, I was not yet ready for such an ending. But now I can safely say: wow, that was great!

    - Tell me honestly: did you expect such agility from yourself at the World Championships? Gold in Ribbon Exercises is an incredibly cool story!
    - Before the tournament, I did not make any predictions at all, because the day before I had had a coronavirus - at the wrong time. There were two weeks before my flight to Japan, and my test came back positive. Horror! However, three days later I felt better and decided not to give up anything. She said: I want to go to the World Cup! I'll be in shape! Don't panic! And she continued to train at home as much as possible. I sent videos to trainers every day. I returned to the gym 9 days before the start. I'm glad everything turned out so great in the end.

    - Did you feel a different attitude towards yourself after these victories?
    - It is hard to say. I would rather point out self-confidence, which has skyrocketed in a year.

    - When you stood on the Olympic podium, what did you think about?
    - A whole range of emotions! It could not be otherwise, because a huge amount of work had been done.

    We set high goals, but the medal was still somewhere unexpected. Initially, it seemed that all the places on the podium had already been taken - this is true. Probably, it was really possible to expect only someone's mistake, although during the competition no such thoughts and calculations appeared in my head. I was completely focused on my own performance - I went out and did what I was able to do. Everything else was distributed by itself.

    - Name three words that you can use to describe your condition at the moment of the Olympic triumph.
    - Astonishment. Shock. Happiness. And a little bit of tears.

    - Do you cry often?
    - It happens. And sometimes not everything works out in training. And it's just the mood. And the weather. But I try not to endure my tears in public.

    - If these are not tears of happiness, like at the World Championships.
    - How could I not burst into tears at that moment, when two weeks ago I lay sick at home with my stomach on a pillow and could not even dream of a gold medal of the world championship?

    - Did you know that Larisa Lukyanenko won gold at the world championships in rhythmic gymnastics for the last time before you among Belarusian women, and that was 25 years ago
    - No, no, they only told me later. I will not hide it - it was very pleasant.


    Mental affairs


    - Meet the Puma! - Alina gently strokes a black smooth dog, and he loyally and gratefully looks into the eyes. - It's a girl, pug. My greatest friend and talisman. Honored, titled - her parents are champions. And she's only a year old. Puma always lives at home, but today I took her to the gym for one day. Of course, there is no place for pets here, and this is prohibited, but Irina Yuryevna Leparskaya made an exception, because she also fell in love with Puma and allowed her to come here sometimes.

    - Why did you choose this particular breed?
    - I think pugs are the kindest, I really, really like them. Cougar is charming and very loyal. As a child, I already had a pug, so now I have chosen this breed.

    - And I really thought that it was all about the magic of the famous dog lover Lyubov Cherkashina ...
    - I know that she loves pugs no less than me, she has several of them at home! Of course, we are discussing our pets, she even shares clothes for dogs with us. It is simply impossible not to love them, they are so cute!

    - Do you still live with your parents outside the city?
    - Not anymore, I only go there on weekends. It's in the Staek area. But before, I really constantly traveled to Minsk and back. In the morning, my mother drove my brother to school, and me to training. I took it in the evening. It was always necessary to get up very early, and to return accordingly late.

    When the wonderful Palace of Rhythmic Gymnastics opened the doors, I moved here. All conditions have been created here - very convenient and practical: control, discipline, training, food, rest ...

    - What is your favorite time of the year?
    - Summer. I love warmth. And my birthday, I have it on August 9th.

    - But what about autumn? The most romantic time!
    - Rather depressive.

    - Do you like poetry?
    - Of course, I love it - it's very beautiful. As a child, I probably even tried to compose something myself. In general, in this regard, I was very versatile: I sang in the choir and played on the piano ...

    - What kind of music do you care about?
    - Music surrounds me all year round - at trainings, performances ... It happens that I get bored and want to be in silence, but in general I listen to completely different styles and directions. Depends on the mood. Often, by the way, I sing while driving!

    - Have you been driving for a long time? You are only 20 ...
    - Soon it will be a year. This is a very good help, otherwise you would have to spend a fortune on a taxi! You know, in the break between morning and evening workouts, I often have grandiose plans and I need to have time to implement everything.

    - It started working right away, wasn’t you afraid of heavy traffic?
    - I chose the time for training very well - during a pandemic. I had the opportunity to study the rules and practice, so I passed all the exams the first time - both theory and driving. And the ride? No, it's not scary: she sat down - and forward.

    - I heard that you like to draw. And it somehow helped you in Olympic Tokyo.
    - At the Games there were strict covid restrictions, athletes were not allowed to go anywhere. Therefore, I took 70 markers with me to the Games. We arrived early - we were preparing in another prefecture of Japan. And while preparations were underway, I decided to hold an artistic relay in 10 days - to draw the talismans of the last ten summer Games. It was a good release after a day of training. And it so happened, by the way, that the last mascot that I painted fell on Seoul-1988, where my coach Marina Vikentievna Lobach became the Olympic champion. Isn't it a sign?

    By the way, my protective mask in Tokyo depicts the 2020 Games mascot - this is also my own exclusive drawing, no one else had this.

    And at the World Championships, by the way, I also presented my works in a similar way: I drew Mount Fujiyama, sakura, and Irina Yurievna - "buslika".

    - What era would you like to live in?
    - Besides the current one? I don't know ... In the Stone Age! (Laughs.) It's hard for me to judge - I don't look far into the past, and my parents told about the recent that they had a lot to go through. Yes, and Irina Yuryevna said that before the times were not sugar. So I like the here and now - it's a wonderful time.

    - And in which country?
    - Only in Belarus! Exclusively. I love to travel, discover new countries, imbue myself with impressions. But then he invariably attracts to the Motherland. Home. I don't even consider the option of leaving somewhere forever.



    Pressing matters


    - After the World Cup, I got three days off - a kind of mini-vacation. In general, it was enough to have a rest - there is no time to relax now. It's time to draw up a new program, prepare exercises.

    - How did you spend these three happy days?
    - Dedicated to their restoration. Physical and moral. I left the city for a recreation center. Many people in the country want to see and hear me now, it's nice, but sometimes a regime of silence is needed.

    - The next Olympic cycle in rhythmic gymnastics, like a new season in the theater, is the time of premieres. Are you getting ready to surprise?
    - We are working. Now changes are coming in the rules of rhythmic gymnastics, therefore, it is necessary to change all four types. Before that, there was a bias towards complexity, an open assessment - you could recruit, recruit, recruit as much as you can fit. Restrictions await now. Well, and other specific points. We will think, study, try.

    - How will all these innovations affect you personally?
    - I do not know, while I like everything. There are ideas, there is music for new programs. We will embody.

    - How long does it usually take to create an exercise from a to z?
    - A musical composition is taken, an image, elements are invented ... Here the question must be posed differently: not how much time is needed, but how much time you have! We proceed from this. A new season will start in late January - early February. We will keep up.

    - And again into battle, you only dream of peace! Do you get tired of this running around, from constant flights?
    - This is an integral part of my life. And during the pandemic, paradoxically, we began to fly even more - it is difficult to draw up routes, there are more transfers. Often you have to spend the night in airport hotels. For example, they flew to Japan for the World Championship for two days. Conversely, too. Time thrown out of life.

    - Strongly annoying?
    - Especially when you're heading to a competition. You have to monitor the body very closely, because the legs, for example, swell a lot. And you need to recover literally overnight. The reverse is simpler, there is only one thought: hurry home!

    - Do you remember the first meeting with your mentor Marina Lobach?
    - I admit that she saw me earlier than I saw her, - we are looking at the girls intently. And my story is this: I became the youngest gymnast who took part in the tournament for the prizes of Marina Vikentievna. I was doing one kind of program then, and when summing up I was singled out as promising. They gave me a huge cup, I didn’t know how to carry it, I was afraid to drop it. And I was afraid to look into the eyes of the Olympic champion. I was 8 years old. And at 10 I got to her to train. That's how much she already tolerates me! (Laughs.)

    - And how did you meet Irina Leparskaya?
    - When she noticed me and marked me, I don't know, but the first trip under the direction of Irina Yuryevna to the international start happened when I was 13 years old.

    - Are you afraid of her?
    - Not anymore. Although ... Here you need to look at the mood. (Laughs.)

    - Are there gymnasts whose manner and style are especially appealing to you?
    - I never created idols for myself, I always wanted to be an individual. Now I try to be equal to my coach. Both in life and in sports.

    - Have you seen the recording of Marina Lobach's victorious performance at the 1988 Games?
    - Certainly! I even tried to repeat it! At one of her tournaments in the gala show, I was offered to make that program - in sync with the visualization on the big screen. There was a maximum of a week and a half to prepare. I sewed swimsuits, like hers, learned the exercise by heart - rehearsed after training. As a result, we even managed to get into sync, but did not perform without mistakes. Frankly, I was very upset then - the ideal did not work out. But I was comforted by the fact that Marina Vikentievna had been preparing the program for several years, and I wanted to repeat it in a week.

    - Is the ribbon your favorite subject?
    - Usually they ask differently: what is your relationship with the ribbon, because ribbon is the most difficult thing ... I stopped answering such questions, because I love all objects, I am friends with everyone, they all hear me, understand and may be offended. And we worked with the tape, we are working and will continue to work much more, because it is insidious, like a fox. A lot really depends on this exercise, and, as Irina Yuryevna says, the ribbon makes the competition! This is indeed the case.

    - Do you have any plans for Paris-2024? Cool, if you and Anastasia Salos managed to climb the pedestal - this has never happened in history!
    - We don’t think, but you can dream. I will say this: we always have maximum goals.


    Edited by Elettra_dancer - 4/1/2022, 00:24
     
    Top
    .
140 replies since 18/10/2015, 16:05   3258 views
  Share  
.