Ice Skating e Rhythmic Gym Forum | Pattinaggio e Ginnastica Ritmica

Votes taken by Elettra_dancer

  1. .
    Il leone di Vasiljeva (LAT)
    leone-vasiljeva
  2. .
    2ª Fase Liga Iberdrola de Clubes 2023 Alice in prestito alla Serie A spagnola

    è indescrivibile quello che mi trasmette questa ragazza!
  3. .
    Sempre per la serie "Lo sguardo di Sofia":
    wow-look
  4. .
    z2 z3 z4 z5 z6 z1 z1 z1 z1b z2 z2b z2c z2d z3 z

    Edited by Elettra_dancer - 29/7/2023, 02:00
  5. .
    A proposito della squadra “serpentina” di ginnaste e di uomini sulla pedana di ritmica: ne abbiamo parlato con Alina Harnasko

    png


    25.05.2023
    Fonte

    Alina Harnasko è plurivincitrice di Campionati Mondiali ed Europei nelle competizioni individuali AA e a team, medaglia di bronzo nell'individuale AA delle Olimpiadi di Tokyo 2020. E al recente Open Championship of Belarus, Alina ha confermato brillantemente lo status di "artista" più forte del paese: è diventata la campionessa assoluta. E tutto questo all'età di 21 anni. È vero che le grazie hanno una squadra "serpentina", cosa devono negarsi gli atleti per amore dello sport e cosa fare con gli uomini nella ginnastica ritmica Alina ha detto a Smartether.

    Tutte le ginnaste sono un po' attrici


    Alina è socievole, spiritosa e terribilmente affascinante. E anche artistica. Ed è molto in tema. Dopotutto, intenditori e critici di ginnastica ritmica rompono da tempo le lance nelle controversie: cosa c'è di più in questa forma: sport, arte, spettacoli?

    “Innanzitutto sono un'atleta. Sono nello sport dei risultati più alti, e questa è una lotta per medaglie e podi. La lotta è calda! Con distacchi di un paio di decimi, centesimi di punto, quando l'intrigo tiene con il fiato sospeso spettatori, giudici e gli stessi atleti. D'altra parte, è il look più aggraziato che rasenta l'arte e lo sport. Quindi, le ginnaste sono anche un po' attrici".

    Nello sport - dall'età di tre anni


    Forse non c'è nessun altro sport in cui i bambini vengono reclutati in così tenera età. Anche prima del pattinaggio artistico. Alina è entrata in ginnastica all'età di tre anni! È vero, oggi gli standard "bozza" sono leggermente cambiati.

    - "Ero una bambina irrequieta, e i miei genitori decisero di "rendere felice" lo sport con me. Gli amici hanno consigliato a mamma e papà di mandarmi a karate. Ma quelli molto piccoli non erano accettati lì. Pertanto, la scelta è ricaduta sulla ginnastica ritmica. Quindi ci sono rimasta. Ma ora i bambini vengono alla ginnastica a 4-5 anni. A 3 è troppo presto."

    L'occhio di un allenatore esperto è, ovviamente, allenato. Tuttavia, è realistico vedere inclinazioni e prospettive in un bambino di tre anni?
    "Sì, è molto difficile", concorda la campionessa. - "Se solo per sentire. E così, prima di tutto, i mentori valutano le pile e la flessibilità del bambino. Fanno domande banali per capire il livello di sviluppo. Guardano i loro genitori: è importante in quale famiglia il bambino cresce e impara la vita. E all'età di 10 anni, è già possibile determinare quanto è dotata la ragazza , se è laboriosa o pigra, come progredisce nel lavorare con il corpo e gli attrezzi."

    Guance paffute - non spaventose


    Non tutti i bambini vengono in palestra con gambe perfettamente snelle. Harnasko non vede nulla di sbagliato se il bambino ha la pancia, le guance paffute. Adesso è difficile da credere, ma, secondo i ricordi dell'atleta, durante l'infanzia era ancora così "sfacciata". Di recente, Alina ha ascoltato una storia divertente dall'allenatricedella nazionale bielorussa Irina Leparskaya :
    - "Ho saputo da Irina Yuryevna che quando, all'età di 10 anni, la campionessa olimpica Marina Lobach mi ha visto e mi ha invitato a studiare a casa sua, le prospettive di Harnasko sono state valutate da molti come così così. Hanno detto che avevo una caviglia grossa, guance grandi. E che nessuno ha scommesso su di me. Questo per tenere presente gli inevitabili cambiamenti legati all'età. Soprattutto sotto l'influenza del processo di formazione. Guardami: sono diventata una specie di gigante! Sono davvero, per gli standard ginnici, molto alta - 174 cm. Non ne abbiamo altre così!"

    Il prezzo del grande sport è l'assenza dell'infanzia e del tempo


    La bellezza e la popolarità delle grazie sportive sono invidiate. Ma il prezzo del successo è l'assenza di un'infanzia a tutti gli effetti. E la prima atleta della ginnastica bielorussa non lo considera uno stereotipo.

    - "La mia vita ne è la prova. Asilo, scuola, università - tutto in parallelo con lo sport. E la pressione è solo aumentata. Ho dovuto educare costantemente il carattere, imparare qualcosa di nuovo. Da ragazza non correvo nei garage, non giocavo nei parchi giochi. Non sapevo cosa fosse il tempo libero. E ancora non lo so. Ma so di cosa si tratta. Pertanto, non mi pento.
    Succede che lavoriamo senza limiti, "fino alla vittoria". Il programma varia a seconda dei volumi e delle attività. Ma non tutto è così terribile: il giovedì e il sabato il programma di allenamento è ridotto. E la domenica è un giorno libero. Se non ci sono gare. Ecco quando puoi dormire! Una volta ho stabilito un record: ho dormito fino alle quattro del pomeriggio. Adoro questa attività. Non sono un gufo: prima di mezzanotte sono già in posizione orizzontale e mi concedo a Morfeo. In generale, mi piace la ricreazione passiva. Gli atleti mi capiranno. Anche se la domenica mi piace fare i lavori di casa, incontrare la famiglia e gli amici, finalmente fare una passeggiata e prendere una boccata d'aria fresca. E ho tutto il giorno per non parlare di ginnastica ...".



    E in tasca - tre dolci ...


    Ci sono terribili leggende sulla dieta delle ginnaste. Restrizioni solide... Caramelle mangiate - "zalet", un pezzo di torta o pizza - un crimine. Alina ride, mette la mano in tasca e tira fuori... caramelle!
    - "Ne ho tre con me!" I miei preferiti sono le barrette alla crema di Kommunarka. Esiste una cosa come l'autodisciplina. In una certa situazione, devi davvero mettere un lucchetto alla bocca ed essere paziente. Ma per me, questi problemi sono rimasti in un'età di transizione. Con tali carichi, il peso scompare facilmente - durante un allenamento fino a un chilogrammo. In effetti, posso permettermi tutto nelle condizioni attuali. Senza fanatismo, ovviamente.


    Non separare gli attrezzi, ascolta la musica


    Clavette, palla, cerchio, nastro: quattro attrezzi per esercizi agonistici, ciascuno con le proprie specificità. Alina dice che ce ne è uno più difficile o preferito.
    - "Non scelgo nessuno. Tutti sono interessanti e insidiosi a modo loro. Come si dice: la palla è rotonda, il cerchio è grande, ci sono due clavette e il nastro è lungo. Inoltre, anche il nastro è molto capriccioso: il bastoncino si stacca dal nastro, il nastro si arrotola in una palla. Tutti gli elementi devono essere gestiti al limite della concentrazione."

    Nella ginnastica ritmica è molto importante "entrare" nella musica. Secondo Alina, sia l'allenatore che il coreografo stanno lavorando alla selezione dell'accompagnamento musicale per le esibizioni. Allo stesso tempo, l'atleta ha lo stesso diritto di voto.
    - "Certo, posso "spingere" la composizione. Conosco e sento questo momento: quando ho ascoltato più volte la melodia, ho presentato il numero e mi sono vista dentro con questa musica. In questi casi, insisto sempre che cerchiamo di fare qualcosa per questo accompagnamento. Ogni anno facciamo quattro nuovi esercizi, cerchiamo di cambiare radicalmente le immagini. Ascolta ogni battito per concentrarti sullo spettatore al momento giusto. Poi arriva la confezione del body insieme alla sarta-stilista, la scelta del colore del capo - e il gioco è fatto, sono passata alla pedana. Il processo è laborioso, ma molto interessante!

    Squadra di ginnaste "serpenti"? È uno scherzo!


    "Grazie", "canne"... Così fan e giornalisti chiamano "artisti". Anche le ginnaste sono bianche e soffici nella vita reale? Alina Harnasko non nasconde il fatto che i rapporti all'interno della squadra della ragazza si costruiscono in condizioni di intensa competizione. Ma questo non impedisce loro di fare amicizia.

    - "C'è un'opinione secondo cui la nostra squadra è così ... di serpii! Questo è, ovviamente, uno scherzo. Competiamo l'una con l'altra, ma comunichiamo meravigliosamente. È vero. Siamo sempre insieme, siamo amiche, camminiamo. Non ho amici intimi al di fuori dello sport, solo tra le ginnaste. E la competizione è solo in pedana. Fuori dal sito: solidi abbracci, uno per tutte le esperienze e i segreti. E di recente ci è venuta l'idea di coccolarci con gli allenatori prima di salire sul tappeto. È così bello, così rilassante!

    Un uomo in leggings e nastro: perché?


    Le donne giocano a hockey e calcio, box sul ring, spingono il bilanciere. Ma gli uomini hanno anche invaso i santuari sportivi primordialmente femminili, come il nuoto sincronizzato e la ginnastica ritmica. Un ragazzo con un nastro, una clavetta, un cerchio, che esegue artisticamente elementi ginnici in pedana: è bello o divertente? L'atteggiamento di Alina Harnasko nei confronti della radicale cancellazione dei confini di genere nello sport è piuttosto negativo.

    - “È difficile per noi percepire tali fenomeni. Ma sembra che tu debba imparare. Il mondo sta arrivando a questo. Purtroppo. Guarda, nello stesso balletto vediamo un ballerino. Tutto è elaborato, plasticamente, con grazia. Questa è arte. Ma immaginare un uomo su una pedana in costume o leggings e con un nastro... non lo accetto. Anche se, per gli standard odierni, posso essere rimproverata per queste parole. Ma, come ha detto Irina Yurievna Leparskaya, solo il bodybuilding femminile può essere peggiore della ginnastica ritmica maschile. E sono completamente d'accordo con lei. Ci sono molti sport in cui puoi davvero comportarti come un uomo. Tuttavia, tutto va al fatto che anche le specie puramente femminili saranno rappresentate non solo da ragazze.
    :=/:



    CITAZIONE
    About the “serpentine” team of gymnasts and men in swimsuits on the carpet: we talked with Alina Gornosko
    25.05.2023

    Alina Gornosko is a multiple winner of the World and European Championships in individual all-around and team competitions, a bronze medalist in the individual all-around of the Tokyo 2020 Olympics. And at the recent Open Championship of Belarus, Alina brilliantly confirmed the status of the country's strongest "artist" - she became the absolute champion. And all this at the age of 21. Is it true that the Graces have a “serpentine” team, what athletes have to deny themselves for the sake of sports and what to do with men in rhythmic gymnastics Alina told in Smartether.

    All gymnasts are a bit of an actress
    Alina is sociable, witty and terribly charming. And also artistic. And it's very on topic. After all, connoisseurs and critics of rhythmic gymnastics have long been breaking spears in disputes: what is more in this form - sports, art, shows?
    “First and foremost, I am an athlete. I am in the sport of the highest achievements, and this is a struggle for medals and pedestals. The fight is hot! With gaps of a couple of tenths, hundredths of a point, when the intrigue keeps the spectators, judges, and the athletes themselves in suspense. On the other hand, it is the most graceful look that borders on art and sports. So, gymnasts are also a little actresses.

    In sports - from the age of three
    Perhaps there is no other sport where kids are recruited at such an early age. Even earlier than figure skating. Alina got into gymnastics at the age of three! True, today the "draft" standards have changed a little.
    - I was a restless child , and my parents decided to "make happy" the sport with me. Friends advised mom and dad to give their daughter in karate. But very small ones were not accepted there. Therefore, the choice fell on rhythmic gymnastics. So I stuck with it. But now children come to gymnastics at 4-5 years old. Three is too early.

    The eye of an experienced coach is, of course, trained. However, is it realistic to see inclinations and prospects in a three-year-old child?
    “Yes, it is very difficult,” the champion agrees. - If only to feel. And so, first of all, mentors evaluate the baby's stacks, flexibility. They ask trite questions to understand the level of development. They look at their parents - it is important in which family the child grows up and learns life. And by the age of 10, it is already possible to determine how gifted the girl is , whether she is hardworking or lazy, how she progresses in working with the body and objects.

    Chubby cheeks - not scary
    Not all children come to the gym with "reeds" with perfectly slender legs. Gornosko does not see anything wrong if the child has a tummy, chubby cheeks. Now it's hard to believe, but, according to the recollections of the athlete, in childhood she was still that "cheeky". Recently, Alina heard a funny story from the head coach of the Belarusian national team Irina Leparskaya :
    - I learned from Irina Yuryevna that when, at the age of 10, Olympic champion Marina Lobach saw me and invited me to study at her place, Gornosko's prospects were rated by many as so-so. They said that I have a thick ankle, big cheeks. And that no one bet on me . This is to keep in mind the inevitable age-related changes. Especially under the influence of the training process. Look at me: I have grown into some kind of giant! I’m really, by gymnastic standards, very tall - 174 cm. We don’t have others like that!


    The price of great sport is the absence of childhood and time
    The beauty and popularity of sports graces are envied. But the price of success is the absence of a full-fledged childhood. And the prima of Belarusian gymnastics does not consider this a stereotype.

    My life is proof of that. Kindergarten, school, university - all in parallel with sports. And the pressure only increased. I had to constantly educate character, learn something new. As a girl, I didn’t run around garages, I didn’t play in playgrounds. I didn't know what free time was. And I still don't know. But I know what it's all about. Therefore, I do not regret.


    Alina Gornosko 3.jpgAlina at the Tokyo Games with coaches Irina Leparskaya and Marina Lobach
    - It happens that we work without a limit, "until victory." The schedule varies depending on volumes and tasks. But not everything is so terrible: on Thursdays and Saturdays, the training program is shortened. And Sunday is a day off. If there is no competition. That's when you can sleep off! Once I set a record: I slept until four in the afternoon. I love this business. I am not an owl: before midnight I am already in a horizontal position and indulge in Morpheus. In general, I like passive recreation. Athletes will understand me. Although on Sunday I like to do housework, meet with family and friends, finally take a walk and get some fresh air. And the whole day not to talk about gymnastics ...

    And in the pocket - three sweets ...
    There are terrible legends about the diet of the Graces. Solid restrictions, diets ... Eaten caramel - "zalet", a piece of cake or pizza - a crime. Alina laughs, puts her hand in her pocket and takes out... candy!
    “I have three of them with me!” My favorites are cream bars from Kommunarka. There is such a thing as self-discipline. In a certain situation, you really need to put a lock on your mouth and be patient . But for me, these problems remained in a transitional age. With such loads, the weight goes away easily - during one workout up to a kilogram. In fact, I can afford everything in the current conditions. Without fanaticism, of course.


    Don't separate objects, listen to music
    Clubs, ball, hoop, ribbon - four items for competitive exercises, each with its own specifics. Alina says that she does not have the most difficult or favorite discipline.
    - I do not single out any type. All are interesting and insidious in their own way. As we say: the ball is round, the hoop is large, there are two maces, and the ribbon is long. Moreover, the tape is also very capricious: the stick comes off the ribbon, the ribbon rolls into a ball. All items must be managed at the limit of concentration.

    In rhythmic gymnastics it is very important to "get" into the music. According to Alina, both the coach and the choreographer are working on the selection of musical accompaniment for performances. At the same time, the athlete herself has the same right to vote.
    - Of course, I can "push" the composition. I know and feel this moment: when I listened to the melody several times, presented the number - and saw myself in it with this music. In such cases, I always insist that we try to do something for this accompaniment. Every year we make four new exercises , we try to radically change the images. Listen to every beat in order to focus on the viewer at the right time. Then comes the tailoring of the swimsuit together with the seamstress-designer, the choice of the color of the item - and that's it, I went to the carpet. The process is laborious, but very interesting!

    "Snake" team of gymnasts? It's a joke!
    "Graces", "reeds"... So fans and journalists call "artists". Are gymnasts also white and fluffy in real life? Alina Gornosko does not hide the fact that relations within the girl's team are built in conditions of intense competition. But that doesn't stop them from making friends.
    - There is an opinion that our team is so ... Snake! This is, of course, a joke. We compete with each other, but we communicate wonderfully. It's true. We are always together, we are friends, we walk. I have no close friends outside of sports at all, only among gymnasts. And competition is only on the carpet. Outside the site - solid hugs, one for all experiences and secrets. And we recently came up with the idea of ​​cuddling with coaches before going on the mat. It's so cool, so relaxing!

    A man in leggings and a ribbon - why?
    Women play hockey and football, box in the ring, push the barbell. But men also encroached on the primordially female sports shrines - such as synchronized swimming and rhythmic gymnastics. A guy with a ribbon, a mace, a hoop, artistically performing gymnastic elements on the carpet - is it beautiful or funny? Alina Gornosko's attitude to the radical erasure of gender boundaries in sports is rather negative.

    “It is difficult for us to perceive such phenomena. But it looks like you have to learn. The world is coming to this. Unfortunately. Look, in the same ballet we see a dancer. Everything is worked out, plastically, gracefully. This is art. But to imagine a man on a carpet in a bathing suit or leggings and with a ribbon... I do not accept this. Although, by today's standards, I can be pecked for these words. But, as Irina Yurievna Leparskaya said, only women's bodybuilding can be worse than men's rhythmic gymnastics. And I completely agree with her. There are a lot of sports in which you can really take place like a man. However, everything goes to the fact that even purely female species will be represented not only by girls.


    Edited by Elettra_dancer - 25/5/2023, 23:08
  6. .
  7. .
    WCC Portimao 2023 - FINALS

    5 HOOPS BRONZO


    3+2 OROOOO


    Edited by Elettra_dancer - 9/5/2023, 22:15
  8. .
    Attenzione, biglietti in vendita dal 2 maggio QUI
    Screenshot-20230501-222508-Instagram
    https://www.rgworldcup-milano.it/wp-conten...er-sito-ITA.pdf

    Edited by Elettra_dancer - 1/5/2023, 23:24
  9. .
    z-leotard
  10. .
    Aghamirova
    tr-agha

    Berezina
    tr-berezina

    Pigniczki
    tr-pign
  11. .
    Varie 2023

    harnasko4 harnasko4b harnasko4c harn4 harn4b
  12. .
    L'infortunio che si tirava dietro dallo scorso anno + covid.

    Per fortuna falso allarme, è tornata in palestra da una settimana e tenterà di essere agli Europei!! Fonte

    CITAZIONE
    Our medalist from the world and European championships, Boryana Kalein, has been in the gym for a week and is training.
    The preparation is going well and according to plan. Next week, she will take part in the DOP with the team of her hometown club "Levski Triaditsa".
    Our talented competitor is feeling very well and is in a great mood for the upcoming competitions. She and her personal trainer Marijana Pamukova are giving all their strength so that she can be in the best possible sports shape for the European Championship.
    We all cross our fingers and believe that very soon Boryana Kalein will please not only us, but also countless fans all over the world!
    Good luck Bube!
  13. .
    WC Tashkent 2023 - ORO AA e in tutte le finali!! Regina indiscussa!!









    FINALS




    Edited by Elettra_dancer - 16/4/2023, 22:57
  14. .
    CITAZIONE (Andrea Rika @ 9/4/2023, 20:21) 
    Lara Manfredi con chi si allena?

    Con Julieta a Fabriano, una garanzia!
  15. .
    In serie A ha mostrato questo dettaglio: balda2b in gare internazionali no. O non ha tempo di rifarsi il trucco o è un atto scenografico e in gara può essere penalizzato perché da codice deve mostrarsi consona/ordinata in trucco e parrucco, ho pensato
961 replies since 9/1/2011
.