Ice Skating e Rhythmic Gym Forum | Pattinaggio e Ginnastica Ritmica

Votes taken by jace93

  1. .
    ok qui c'è la traduzione dell'intervista... mi scuso per averci messo così tanto...
    CITAZIONE
    VIA!


    N A K A M U R A Kento

    [For Tanaka]una domanda per Keiji hmm… oksei stato in molte nazioni stranier per competizioni internazionali, qual’era la migliore?

    T A N A K A Keiji

    [Answer] Kento-kun, mi stai chiedendo que tipo di domanda huh. Mi sorprende sentrirne una così normale! Speravo nell’opposto, poter sentire una storia d’amore di Kento (ride). Comunque, il miglior paese in cui sono stato, la mia nazione preferita… Hmm, in quail paesi sono andato? Sono andato in Corea per i Junior Worlds (2011), la Challenge Cup (2008) è in Olanda? L’Olanda era fantastica, ma la migliore è stata la Corea, si.

    [per Uno] Eh, una domanda per Shoma? Se avessimo una domanda l’uno per l’altro, semplicemente la chiederemmo! Sappiamo già tutto di entrambi, ma c’è qualcosa che I lettori vorrebero sapere? Ah, la so! vediamo… come la chiederebbe un lettore? Should dovreai giocare in seconda persona(??non l’ho capito sto pezzo)? Okay, “quale tipo di ragazze ti piace?” questa è una bella domanda! Vedi di rispondere bene. Non lasciare fuori alcun dettaglio. Non uscirò più con te se non rispondi bene! Sarò severo con te! (a proposito, Coach Higuchi Mihoko è molto curioso per la risposta. “fammi sapere qualsiasi cosa Shoma dirà. Specialmente la ragazza che gli piace!” mi ah detto.)

    U N O Shoma

    [Answer] Ehhhh!! Quell tipo di domanda da parte tua Keiji-kun? Uhmm… mi piacciono ragazze spensierate. Penso che le ragazze serie possano rimuginare troppo su alcune cose. Una ragazza che mi piace ora? Non c’è nessuna! Tutte le pattinatrici che cnosco, chiunque è come un’amica. Una pattinatrice più vecchia… Kana-chan? Mi piace Kana-chan ma non come ragazza.

    [For Oda] cosa devo fare, non so cosa chiedere! Okay allora… come fai ad avere un’uscita così fluida dai tuoi salti? Come mantieni la tua velocità? Sei in grado di mantenere la stessa velocità che avevi quando hai saltato quando atterri. Io non ci riesco minimamente!

    O D A Nobunari

    [Answer] Si quando salti, non devi solo considerare l’altezza, ma devi anche stare attento alla distanza che copri all’atterraggio… rispondere ad una domanda seria come questa mi fa sembrare qualche specie di specialist del pattinaggio, mi sento imbarazzato().

    [For Mura] Ok, per Mura-kun, di nuovo una domanda a proposito dei . come fai a raggiungere una tale altezza con I tuoi salti? Perfavore fammi sapere!

    M U R A Takahito

    [Answer] No no no no no…! second me i TUOI salti sono più alti! Non penso che i miei sati ahnno tutta quest’altezza. I tuoi salti sono più alti quindi va tutto bene! Dovremmo confrontarli èrima o poi. Come dovrei rispondere a questa domanda hmmm… quando ero più giovane , utto quello che facevo era allenare i miei salti, quindi forse questo è il motivo. Com’è come risposta? Vado nel senso opposto delle domande, ma in cambio vorrei chiederti come fai ad avere degli atterraggi così morbidi!

    [For Hino] anche I salti di Hino-kun’s sono fantstici. Come se iin grado di avere quella inclinazione nei tuoi salti e atterrarli normalmente?perfavore rispondi alla mia domanda(^_^)

    H I N O Ryuju

    [rispsota] Hee hee hee hee (risatina misteriosa). Non sono de tuttosicuro neanch’io, forse… ho soltanto dei piedi morbidi adatti ad atterrare. Quando son in aria e penso “o mio dio” irrigidisco velocemnte il mio corpo e sono in grado in qalche modo di salvare l’atterraggio. Si, succeed più o meno così. Ma voglio saltare con un asse diritto, come Mura-kun’s! voglio saltare come te con un asse più diritto axis. E voglio anche esseree in grado di saltare i quadrupli come Mura-kun! Il tuo free a TEB è stato fenomenale!

    [per Takahashi] Takahashi-kun,vorrei sapere come riesci a gestire I tuoi nervi prima di una gara. Per me, una delle ragioni della mia tensione è perchè sento di non essermi allenato abbastanza…quindi come fai a gestire situazioni come quella, come fai a calmarti. Per favore fammelo sapere.
    T A K A H A S H I Daisuke

    [risposta] essere in grado di accetare di essere nervosa, quella è la cosa più importante! Ogni volta che mi sento nervoso, mi chiedo perche sono nervoso e se è panico o solo un po’ di farfalle nello stomaco. Quando sei nervoso, diventi nervoso su tantissimi cose irrlevanti. È come se ti dicessi”oh cavolo, sono veramente nervosa” (ride). Invece i pensare “oh cavolo”, io mi dico “a questa è una buona esperienza.” Se lo farai, ti sentirai sempre meglio.

    Sentire tensione perchè ti senti impreparato? Quella è la peggiore! Sentirsi impreparatiè la cosa peggiore (ride)! Se ti senti impreparato ma puoi ancora andare sul ghiaccio e competere, a volte la fortuna può essere dalla tua parte. So cosa vuol dire sentirsi impreparati, ma se ti dirai “ io NON sono impreparato” allora andrà tutto bene!

    [per Murakami] perfavore mostrami come si fa un 4salchow! Come rieci a fare quel salchov in maniera tale che sembra che tu stia volando attraverso l’aria?

    M U R A K A M I Daisuke

    [risposta] Hmm,non ho mai veramente pensato aI mio salchov mentre competo. Lo salto come salto un triplo. Quando misi per la prima volta un quadruplo nei miei programmi, non ero abbastanza resistente, ma dal momento che è il secodo anno che ho un quadruplo, non è altrettanto difficile. Per migliorare la stamina, una volta che ho finito un prova completa, faccio ripartire la musica e rifaccio il programma da capo. Dal momento che i alleno in montania respirare è un po’ difficile(ride), ma quel tipo di allenamento mi ha veramente aiutato con le mie condizioni fisiche. Grazie al mio allenamento la mia stamina è migliorata, e ultimamente ho avuto più confidenza nel mio quad. quindi nel mio caso, essere in grado di saltare un quadruplo salchow è dovuto … alla stamina?

    [To Kozuka] Takahiko-kun. Quando pattini, come fanno I tuoi piedi a muoversi e piegarsi così? I tuoi piedi sono incredibili.

    K O Z U K A Takahiko

    [Answer] …la chiave sono degli stivali morbidi. I miei stivali sono rotti all’iterno. In pratica è per questo. Se usi dgli stivaletti rigidi, non sarai in grado di pattinare alltrettnto scioltamente.

    Penso che questa sia la risposta… ma poi le persone mi dicono,”non va bene se la parte plastica degli stivaletti si rompe!” quindi non sono del tutto sicuro. Perché se la parte dello stivaletto di plastica non si rompe, i tuoi piedi non saranno in grado di piegarsi, giusto? Io rompo sempre la suola di plastica, quindi pattino con la suola rotta. Normalmente , la rompo ne lgiro di tre giorni dopo aver indossato gli stivaletti nuovi. In questo mod opattino con degli stivaletti morbidi. A volte, Takeshi-sensei mi chiedeva” Taka, would ask me, “Taka, le pieghe nei tuoi pattini si stanno strappando! Va bene pattinare così?” ma allora, I miei stivaletti non mistavano dando alcun fastidio. Stavo pattinado così bene in quel momento. Quindi quando la gente mi dice “è rott!o”, non capisco. Ovviamente, se la palstica si rompe al punto in cui è troppo flessibile e morbid, non terrà più ben fermo il tuo piede e renderà più difficile pattinare. Ma per me avere i pattini “rotti” è normale. Non puoi avere la stessa scorrevolezza se i tuoi stivaletti non sono rotti… comunque, questo è quello che penso su questo argomento. Non c’è nessuna altra per I movimenti dei miei piedi!

    [To Hanyu] chiederò a Yuzuru, “qual’è il tuo segreto per mantenere un fisico cosi snello?” Ahh, è così sottile! Tutte le signore nel paese lo vogliono sapere, non è ver? il segreto della magrezza di Yuzuru!

    H A N Y U Yuzuru

    [Answer] Hmm, bhè sono naturalmente una persona magra. Quindi non mi devo preoccupare di mantenere la linea. Ma se prorpio dovessi dire qualche altra causa… anche se per poco, è spingersi al limite. La mia resistenza non è il massimo. Durente gli allenamenti ogni volt ache sento che sto arrivando vicino al collasso, mi spingo ancora di più per igliorare. Penso che inizi a bruciare grasso quando dai il tutto e per tutto nel momento in cui il tuo corpo ti dice “non c’è la faccio più”. Quindi il mio segreto è “ spingersi oltre i tuoi limiti”.

    [To Tatsuki]
    Yuzuru: una domanda Tatsuki-kun! Qual è una che vada bene. Lalala…. Forse un segreto serio. Il segreto di una buona postura. Aah questa andrbbe bene, oppure una più facile!
    Tatsuki: Yuzuru, vuoi chiedermi questa domanda!? Ti ho sentito chiedere” ci sono delle domanda a cui odia rispondere?” Ah,non ne hai ancora scielto una!?
    Y: penso che ci siano tantissime domande che odi che ti chiedano (ride), ma credo sia meglio chiedertene una che volevo chiedere. Stavo pensando, ma qual è il modo migliore per imparare l’inglese?
    T: questo tipo di domanda, ma come posso saperlow!
    Y: ho pensato che potesse essere una buona domanda…
    T: Ah, ok, ci penso un attimo.

    M A C H I D A Tatsuki

    [Answer] or ache ti alleni in Canada, tutti attorno a te parlano inglese. Una volta che la stagione inizia, un pattinatore deve sfruttare qualsiasi cosa, ma il tuo tipico ambiente circostante è cambiato le persone a cui sei abituato non ci sono più man on è tutto, dovrai interagire con le persone in ingelse smpre di più! Il nostro tempo via da casa è lungo quindi conviene metterlo a buon uso e studiare assiduamente. 15 minuti al giorno dovrebbero bastare. La cosa più importante è essere costanti !(in quell momento Hanyu si stave distraendo e stave smanettando con qualcosa) Hey! Sto rispondendo la TUA domada! (un Machida veramente arrabbiato!) dove ero rimasto, a si, essere costante nei tuoi studi, e ovviamente, usare molto l’inglese. Dal momento che il tuo allenatore parla inglese è necessario, ma spero che sia anche divertente impararlo. Qesto ragazzo sembra una persona seria, ma se stai 10 minuti ocn lui capisci… chen on è serio per nulla. Agh, per tutto il tempo di questa intervista è stato un tale fastidio, così fastidioso! (il fastidioso Yuzuru stava mostrando le bellisisme fotografie che aveva fatto a Machidaper la sezione “ le foto degli amici di Kanako e Yuzuru” nel “ fanbook delle ladies 2013”)

    [To Kento] per Kento-kun, pattinare e andare all’università allo stesso tempo siginifica che sei piùttosto occupato. Ma c’è qualcosa di nuovo vhe tu vuoi fare, qualcosa che vuoi provare? Quacosa che ti interessi, o qualcosa che tu voglia imparare… io sono interressato nel provare ad essere un dj, tipo aggiungere effetti ed editaremusica. Mi piace tagliarmi da solo la musica per im iei programmi.

    N A K A M U R A Kento

    [Answer] ultimamente mi sono interessato all’Aikido , quindi quello è qualcosa che mi piacerebbe imparare. Ho preso lezioni di Tai-chi all’università, e ogni tanto lo pratico ancora. Ho veramente imparato a controllare il mio respiro e le mie forze, così come ho imparato la disciplina interiore. Oltre che al pattinaggio, mi interessano altri sport e gare, quindi ci sono tantissime cose che vorrei imparare. Ultimamentete ho letto un libro a proposito del fondatore dello Shorinji Kempo, So Doshin, e un libro sul calciatore Hasebe Makoto. Per dirla tutta, tutti hanno cose a cui sono veramnete appassionati. È qualcosa per cui essere grati e infondere tutto il proprio cuore.

    [Tatsuki’s reponse] Kento-kun fa arti marziali! Questa è una sorprea. Ho chiesto qualcosa che non molti sapevano? Allora ho chiesto un’ottima domanda!
    OBBIETIVO RAGGIUNTO!


    Edited by jace93 - 7/4/2013, 22:38
  2. .
    tumblr_mgsfrrLFlA1qhubc2o1_500

    CITAZIONE
    “10 years from now, I’ll be coaching. Right now, I don’t really have a set plan on how to get there, but I’m so grateful for all Canada has done for me. I want to learn all I can about coaching from Canada and from other countries abroad. I don’t just want to study singles coaching but also other disciplines like pairs. Now that there’s a team competition in the Olympics, pairs and ice dance are also important. I don’t know much about ice dance since it’s so different from singles whereas pairs shares common features with singles. I wonder which one would be better to learn.

    From my experience, there’s all sorts of coaching techniques out there. I want to bring some of it back to Japan. It would be great to one day pass down what I learned to others. Of course, as a coach, I want to raise Olympic champions. I want to be a coach whose guidance can create Olympic champions from my hometown of Osaka. Again, this plan is still a work-in-progress.”

    What will skating be like 10 years from now?

    “It will probably be more exciting than it is now! The media will definitely be busy. They’ll be running around all over the place doing interviews left and right. The up-and-comers are amazing! I can’t help but see skating in the future being as bright as ever. 10 years from now, there’s no way skating won’t be even more exciting.”
  3. .
    tumblr_mgtmpn0Bwj1qhubc2o1_500

    CITAZIONE
    What I’ll be doing 10 years from now, nothing comes to mind at all… I’ll be 30 years old? In regards to my skating, I can’t really see how it will all turn out. I haven’t thought about it in the last year and half. In my case, I’m just too easygoing about this, I always say there’s still years to go (laughs), I really don’t think about it too much.

    But 10 years from now, I hope to be able to skate with the artistry the likes of (Jeremy) Abbott… and to go to Europe! Someway somehow, I want to live in Europe. In the past, I wanted to become a patisserie, but my most recent part-time job at a cram school made me consider getting into education. But also, a previous part-time job at a nursing home had me considering their field as well. That’s why I’m not really sure where I’ll be 10 years from now… we’ll see if I even make it to Europe (laughs).

    I probably won’t be married yet. My parents tell me to take my time (laughs). Getting married when you’re not financially secure is silly they say. I think they’re right (laughs).

    My studies are important, but my skating days are finite. So for now, I’m going to do what I can.

    What will skating be like 10 years from now?

    Several years from now, there will be 5 types of quads!

    I wonder when that era will come. One skater might not have all 5, but it looks like we’ll see skaters with a few quad varieties. The requirements have gotten stricter… there will probably come a time where it will just be too much. Isn’t there just so much you can jam into a program to the point where it becomes impossible? At that point, some parts should just go back to its core essence. Like emphasizing presentation along the lines of Abbott and having the rules reflect that more. If that happens, perhaps there will be more breathtaking programs like there was in the past.
  4. .
    tumblr_mgrgp0eKb91qhubc2o1_r1_500

    CITAZIONE
    “Me 10 years from now huh… I’ll be almost 34? I’ll probably still be a student. I see myself still in school continuing with my studies. Since I’ve been dedicating myself to skating this year and next year, my studies have been going to waste (laughs). But the year after that, I’ll be focusing on school to graduate from my master’s program. That’s my goal so far. After that, I’ll continue on into a doctoral program, it might be too much, but what else should I do? I’ve always been a student (laughs). I’d like to continue doing more skating-related research.

    Another possibility… I’m not sure how it’s gonna happen, but I would like to see what it’s like to have a job with the federation. There’s only so much you can do when you’re a skater, but perhaps if someone who understands skating well has some influence within the federation, I think more skaters can be assigned to competitions. Someone who understands what skaters are going through and want to change how things are currently run. Maybe one of my skater friends can do it. Ah, or maybe me (laughs). Maybe if I become a professor at Chukyo University, and I have some time, I can also work for the federation ……but who knows. I may not even be a professor!

    But when my competitive skating days end, I hope I can find something else out there for me. So for now I’m going to give skating my all.”
  5. .
    tumblr_mh7grgOJRj1qhubc2o1_500

    CITAZIONE
    “What’s going to happen 10 years from now? I have no idea…… There is so much I want to do, I really don’t know. There are a lot of things I want to do after I’m done skating, things that are unrelated to skating. Of course, there’s a possibility I could be a skating coach, but I don’t think teaching is one of my strong points.

    A lot of generation grew up as Shin-Matsudo Daiei (T/N: a department store rink where they hosted competitions for young skaters) skaters. Along the way, that rink shut down. We experienced so much there. There are a lot of difficult challenges that comes with being a skater like not knowing anything else beyond skating. That’s why, I want to experience the world, and many of us probably do. Maybe I’ll try getting a normal job or a not-so-normal one. And when I’ve seen what’s out there, perhaps I’ll return to skating. If I change on my mind on doing something different, I’ll return to the rink. I don’t know how it’ll turn out in the end… but I’d like to see what else is out there at least once.”

    What will skating be like in 10 years?

    “Several years from now, skaters will only be doing quads. Heh, that’s probably impossible. We’re still just getting down the quad toe-loop. But eventually, everyone will be effortlessly landing all sorts of quads. Right now, we’re landing all the triples and a quad… but 10 years from now, we’ll see.
  6. .
    tumblr_mjfemo25F21qhubc2o1_500

    CITAZIONE
    10 years from now, of course, I want to do something skating-related. But, not really skating in the public’s eye. I don’t think I’ll be a pro skater at 37. I wonder if I really won’t be in ice shows… Right now, I don’t think I have the charm to be a pro skater. I really don’t know what I’ll be (lol).

    Having said that, I’m not sure how I’ll help the next generation of skaters. If I become a coach, I want to reach the top together with my students. Like how Utako-sensei was to me. Could I be like that for my students? If so, I want to teach them all I can. Whatever position it’ll be, I want to be in a place where I can support skaters.

    What will skating be like 10 years from now?

    Can’t even imagine! Though, I hope it’s amazing. I hope 10 years from now skating will always make me think, “Ah, that’s really awesome!” Where will the men’s jumps go from here? I can’t tell; it could go just about anywhere. Whatever it is, just hope it keeps me thinking, “Ah, skating is so cool!” If I become a coach, could I produce such a generation of skaters? Please don’t have your hopes up. Since I have low expectations (lol)
  7. .
    non era un video, ma un testo in inglese... era stata tradotta da una fan

    trovato... appena ho un attimo lo traduco, intanto qui cìè il testo in inglese...

    CITAZIONE
    S T A R T !


    N A K A M U R A Kento

    [For Tanaka] A question for Keiji hmm… ok, you’ve been to a lot of countries for international competitions, which country was the best?

    T A N A K A Keiji

    [Answer] Kento-kun, you’re asking me that kind of question huh. I was surprised to hear such a regular one! I was hoping for the opposite, to hear a love story from Kento (laughs). Anyway, the best country I’ve been to, my favorite country… Hmm, which countries have I been to? I went to Korea for Junior Worlds (2011), is Challenge Cup (2008) in the Netherlands? The Netherlands was great, but the best was Korea, yep.

    [For Uno] Eh, a question for Shoma? If there’s a question we have for each other, we’ll just ask it! We already know everything about each other, but is there something the readers want to know? Ah, I know! Let’s see… how would a reader ask it? Should I play a second person? Okay, “What kind of girl do you like?” That’s a great question! Make sure you answer the question properly. Don’t leave out any details. I won’t hang out with you anymore if you don’t answer this properly! I’m gonna be strict with you! (By the way, Coach Higuchi Mihoko is immensely curious about this question. “Let me know everything Shoma says. Especially the girl he’s interested in!” she says.)

    U N O Shoma

    [Answer] Ehhhh!! That kind of question from you Keiji-kun? Uhmm… I like carefree girls. I think serious girls can overthink things. A girl I like now? There isn’t one! All the skating girls I know, everyone is like a friend. An older skater I like… Kana-chan? I like Kana-chan but not in a girlfriend kind of way.

    [For Oda] What should I do, I can’t think of anything to ask! Okay then… how do you have such beautiful flow out of your jumps? How do you maintain your speed? You are able to maintain the same speed you had going into the jump when you go out of it. I can’t do that at all!

    O D A Nobunari

    [Answer] Yes, when you jump, it’s not just about the height, you also have to be aware of the distance you travel coming out of it. …answering a serious question like this makes me sound like some sort of skating specialist, I’m kinda embarrassed (laughs).

    [For Mura] Ok, for Mura-kun, a question about jumps, too. How do you get so much height on your jumps? Please let me know!

    M U R A Takahito

    [Answer] No no no no no…! I think YOUR jumps are higher! I don’t think my jumps have any height at all. Your jumps are higher so it’s all good! We should do a comparison sometime. How should I answer your question, hmmm… when I was younger, all I did was practice my jumps so maybe that’s why, how’s that answer? I’m going the opposite direction of the relay, but I want to ask in return, how are you able to have such soft landings coming out of your jumps!

    [For Hino] Hino-kun’s jumps are also amazing. How are you able to have that tilt in your air rotations yet still land them normally? Please answer this question(^_^)

    H I N O Ryuju

    [Answer] Hee hee hee hee (conniving laughter). I’m not really sure myself, maybe… I just have soft feet good for landings. When I’m in the air and I think, “oh god!,” I quickly tighten up my body, and somehow or another I’m able to save the landing. Yeah, it kinda goes like that. But, I want to jump with a straight axis, like Mura-kun’s! I want to jump like you with a straighter axis. I also want to be able to jump quads like Mura-kun! Your free at TEB was really amazing!

    [For Takahashi] Takahashi-kun, I want to know how you handle your nerves before a competition. For me, one of the reasons for my nerves is because I feel I haven’t practiced enough… So, how do you handle situations like that to calm yourself down, please let me know.
    T A K A H A S H I Daisuke

    [Answer] Being able to accept you’re nervous, that’s the most important! Whenever I feel nervous, I ask myself why I’m nervous and whether it’s a big bout of nerves or just little butterflies. When you’re nervous, you get nervous on all sorts of unnecessary things too. It’s like, “Oh, crap, I’m really nervous” (laughs). Instead of thinking, “Oh, crap!,” I tell myself, “Ah, this is a good experience.” If you do that, you’ll always feel better.

    Nerves because you feel unprepared? That’s the worst! Feeling unprepared is the worst (laughs)! If you feel unprepared but can still go out there and compete, sometimes, luck can be on your side. I understand how it feels to feel unprepared but if you tell yourself, “I’m not unprepared!,” then you’ll be all right!

    [To Murakami] Please show me how to do a quad salchow! How do you do that salchow so it’s like you’re whooshing in the air?

    M U R A K A M I Daisuke

    [Answer] Hmm, I haven’t really thought about my quad salchow when I’m competing. I jump it like I do a triple. When I first put the quad in my programs, I wasn’t conditioned enough, but since this is my second year having a quad in the programs, it isn’t as difficult. To improve my stamina, once I finish one program run-through, I play the music again and skate another run-through. Since I train up in the mountains, breathing is a bit difficult (laughs), but that kind of training has really helped with my conditioning. Because of my training and improved stamina, lately, I have been having more confidence in my quad. So in my case, being able to jump the salchow is due to… stamina?

    [To Kozuka] Takahiko-kun. When you’re skating, how does your feet bend and move like that? Your feet are incredible!

    K O Z U K A Takahiko

    [Answer] …Soft boots are the key. My boots are really broken in. That’s basically it. If you wear stiff boots, you won’t be able to skate as smoothly.

    I think about this question… but then people tell me, “It’s not good if the plastic part of the boot breaks!” so I’m not really sure. Because if the boot’s plastic doesn’t break, your feet won’t be able to bend right? I always break the plastic of my boots so I skate with it broken. Generally for me, I break it within three days of wearing new boots. That way, I’m skating with soft boots. Before, Takeshi-sensei would ask me, “Taka, the creases in your boots are tearing! Is it okay so skate like that?” But, at that time, my boots weren’t giving me any trouble. I was skating with such ease then. So when people tell me, “It’s broken!,” I don’t really get it. Of course, if the plastic gets split to the point where it’s too soft and flexible, it won’t hold your feet properly and affect your skating. But for me, having it “broken” is normal. You won’t have the same ease and glide if your boots aren’t broken. …Anyway, that’s what I think regarding this subject. There isn’t any other reason my feet moves like that!

    [To Hanyu] I will ask Yuzuru, “What is your secret for maintaining such a slender figure?” Ahh, he’s just so thin! All the ladies in the country want to know right? Yuzuru’s secret on being slim!

    H A N Y U Yuzuru

    [Answer] Hmm, well I’m just naturally not a fat person. So, I don’t have to worry about maintaining my figure. But if there was something… even it’s for a brief moment, it’s pushing myself to the limit. My stamina is not the best, maybe at best an hour. During practice whenever I feel like it’s getting to the point of collapse, I push myself to improve. I think you start burning fat once you start going all out the moment your body tells you, “I’m at my limit now!” So my one secret is, “pushing your limits.”

    [To Tatsuki]
    Yuzuru: A question for Tatsuki-kun! What’s a good one. Lalala…. maybe a serious secret. The secret to good posture. Ahh, that’s a good one right, or maybe an easier question!
    Tatsuki: Yuzuru, are you going to ask me a question!? I heard you asking, “Are there any questions he hates to be asked?” Ah, you still haven’t decided on one!?
    Y: I think there are a lot of questions you hate to be asked (laughs), but I guess it’s best if I just ask one I want to ask. I’ve been thinking about this, but what’s the best way to learn English.
    T: That kind of question, how am I supposed to know!
    Y: I thought it would be a good question to ask…
    T: Ah, ok, I’ll think about it.

    M A C H I D A Tatsuki

    [Answer] Now that you moved your training base to Canada, everyone around you speaks English. Once the season begins, a skater has to take advantage of everything or else, but your usual surrounding has changed. The people you’re used to aren’t around anymore. But that’s not all, you’ll have to interact with people in English more and more! Our time away from home is a long one so it’s best to put that time to good use and really study. 15 minutes a day should be good. Keeping up with it is the most important! (At this moment, Hanyu was getting a bit distracted and messing with something.) Hey! I’m answering YOUR question right now! (A really angry Machida!) Where was I, yes, keeping up with your studies, and of course, using English. Since your coach uses English, it’s really necessary, but I hope you have fun while learning. This guy seems like a serious person, but 10 minutes with him you realize… no, he’s not serious at all. Agh, throughout this interview, he’s been such a nuisance, soooo annoying! (The annoying Yuzuru was showing the beautiful shot he took of Machida Tatsuki for the “Shots of Kanako and Yuzuru’s Friends” section in the “2013 Ladies Fan Book.”)

    [To Kento] For Kento-kun, skating and going to university means you must be really busy. But is there something new you want to do, anything you want to try? Something that interests you, or something new you want to learn… For me, I’m interested in DJ-ing, like adding effects and editing music. I enjoy putting music together for my programs.

    N A K A M U R A Kento

    [Answer] Lately, I’ve been interested in Aikido, so that’s something I want to learn. I’ve taken Tai Chi at university, and I still practice it sometimes. I really learned how to control my breathing and my strength as well as teaching me inner discipline. Other than skating, I’m interested in other sports and competitions, so there are a lot of things I want to know. Lately, I’ve been reading a book about the founder of Shorinji Kempo, So Doshin, and a book about soccer player Hasebe Makoto. To sum it up, everyone has things they’re really fascinated in. It’s something to always be grateful and to put your heart into.

    [Tatsuki’s reponse] Kento-kun does martial arts! That’s a surprise. Did I ask something not many people know about? I asked a really good question then!

    G O A L !

    fonte http://ohheyjamiee.tumblr.com/ qui c'è anche la traduzione di una serie di interviste in cui si chiedeva ai pattiantori del team japan maschile come si vedevano tra 10 anni e come, secondo loro sarebbe evoluto lo sport in quel periodo

    tumblr_mjf0rkA1ku1qhubc2o1_500

    CITAZIONE
    Ten years from now I think I’ll… have landed a quad axel. Just kidding (lol). But, I’ll be 27? Will my body be holding up then… I think I’ll be done when I’m 22-23. Retired then I guess? If I continued 10 years from now, it’ll be tough on my body.

    What will skating be like 10 years from now?

    Not sure about 10 years from now but… when I’m 22-23, I’ll have evolved as a skater. Right now, there are a lot of younger skaters who are great at dancing. If they get their jumps together, our generation probably won’t be able to win! Also, the skaters the same age as me haven’t moved up to seniors yet. Once they move up, we can compete side-by-side… and I think a new quad era will come. In that era, I want to be a skater who can stand at the very top until the very end along the lines of Takahashi and Patrick.

    di nuovo appena ho tempo la traduco...
  8. .
    CITAZIONE
    (ce n'è uno anche per gli uomini ovviamente)

    in quello degli uomini c'era una bella intervista in cui tutti gli uomini di punta(dai, yuzuru, kozuka, machida, mura etc...) e i tre medaglaiti junior (shoma, hino, tanaka) facevano un intervista a "cerchio"... ognuno rispondeva ad una domanda di un altro e ne faceva una... se la trovo la posto
  9. .
    in uno show di quest'estate (credo) yuzuru e kanako hanno dato una mano ad il fotografo per il fan book... questo è il risultato:
    https://i.imgur.com/rgZVcCz.jpg

    dieri che se dopo la fine della loro carriera agonistica entrambi, specialmente kanako, possono benissimo cercare di diventare fotografi professionisti
  10. .
    arriviamo da due anno in cui tantissime delle pattinatrici più brave in circolazione sono state criticate pesantemente per aver ridotto il contenuto tecnico dei loro elementi, senza minimamente tener conto delle loro motivazioni (x es. l'infortunio della kostner, oppure il fatto che l'asada stesse tentando di rimparare la sua tecnica di salto per incorrere in meno sottoruotazioni) e spesso e volentieri si è detto che la prima parte i questo quadriennio olimpico sia stata tra le peggiori e più noiose nella storia del pattinaggio femminile... ora finalmente il livello si è di nuovo rialzato e tra le ragazze appena diventate senior che hanno portato una ventata di competizione e le veterane che hanno riportato in campo la'artiglieria pesante... non so dire se per me è più bello un programma pulito ma semplice oppure un programma più difficile ma sbavato, semplicemente perchè finora mi è capitato che mi piacesse una volta un programma pulito, una volta un programma sporcato, ma sono contento che sempre più donne tentino le 3-3 o almeno il 2a-3t o 2a-3l perchè rende più emozionante la gara e taccia le malelingue
  11. .
    a livello teorico è possibile, ma credo che sia difficile ottenere una velocità ed un'elevazione sufficiente per completare le rotazioni... forse in un futuro non troppo lontano potremmo vedere dei quintupli toeloop e salchov, ma credo che sia abbastanza difficile vedere salti più difficili... persino ora gli unici salti quadrupli usati sono toe e salch, c'è gente che è riuscita ad attrerare loop e flip in allenamento, mi sembra che plushenko c'è l'abbia fatta addirittura ad atterare un lutz, ma nessuno li ha mai portati in gara ,perchè non sono abbastanza sicuri
  12. .
    Io direi che vado a simpatia... quindi voto kanako, che ammiro moltissimo perché nonostante arrivi da 2 stagioni difficili ai mondiali riesce sempre a competere al meglio, meglio e quest'anno ha dimostrato che ha tutte le carte in regola per competere per il podio nel prossimo ciclo olimpico, quando molti a causa dei suoi salti la davano per finita di fronte alle bambine russe e alla gold...
    Poi a pari merito le tre medagliate, che sono tutte e tre straordinarie ognuna in modo diverso: Yuna torna dopo quasi 2 anni e sbaraglia la concorrenza... Carolina riesce a pattinare 1 programma bellissimo pur con il naso sanguinante e non si arrende di fronte alle difficoltà... Mao che riesce a risalire dal 6 posto e a prendere il bronzo sembrava un'altra persona rispetto a quella vista negli ultimi 2 anni ( e che per quanto mi dispiaccia per kanako, secondo me si sono meritate le loro medaglie ed è giusto che siano salite sul podio in quell'ordine)
  13. .
    si ma la fatica di fare 3 quadrupli e 2 3 axel non è indifferente non so se riuscirebbe a reggere tutto il free, visto che fatica già ora... inoltre mi sembra che ne reynolds, ne fernandez (i 2 che fanno 3 quads) tentino 2 3axel
  14. .
    deve avere una tecnica mostruosa per quel salto... anche nei programmi più disastrosi, oppure quando aveva più problemi è sempre riuscito ad atterrarlo pulito... perfino in quel disastroso short ai mondiali è riuscito a farlo perfettamente :eyes: ed è stato l'unico salto che gli è venuto... io se fossi in lui anche se dovessi scegliere se aggiungere il terzo quadruplo, oppure tenre 2 3axel terrei i 3 axel... ha una percentuale di successo abnorme e dei goe eccezionali
  15. .
    la cosa del ricorso è rischiosa... bisognerebbe far sì che sia possibile solo in casi estremi o con prove schiaccianti, se no chiunque non sia soddisfatto della propria posizione può fare ricorso, dato che spesso i pattinatori sono separati da pochi punti... e come abbiamo già detto la parte dei pcs è abbastanza soggettiva da far sì che gente diversa che guardi la stessa gara possa dare punteggi abbastanza differenti (addirittura nell'ordine del punto: es 7 o 8 per lo stesso voto) e quindi nei ricorsi cosa succederebbe? o svuoti di ogni importanza il giudizio dei giudici e vince chi ha l'avocato migliore, oppure lasci tutto immutato attirandoti ancora più critiche adosso

    per quanto riguarda i goe : vi è mai capitato di leggere i prerequisiti per dare un goe ad un elemento? devo dire che mi sembra abbastanza possibile che anche lì giudici diano punteggi come se avessero visto elementi divfferenti, perchè i vari requisiti sono spesso molto sottili, inoltre con il fatto che viene eliminato il più alto e il più basso, almeno in teoria, il goe che viene dato è quello più condiviso da tutti
113 replies since 25/4/2009
.